Top Ad unit 728 × 90

Divider Mingguan Fail RPH Sesi 2024 Jimat Ink Kumpulan A

Divider Mingguan Fail RPH Sesi 2024 Jimat Ink Kumpulan A medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Divider Mingguan Fail RPH Sesi 2024 Jimat Ink Kumpulan A

Perkongsian kali ini berkenaan dengan Divider Mingguan RPH Sesi 2024 / 2024

Rancangan Pelajaran Harian merupakan terjemahan Rancangan Pelajaran Tahunan yang mengandungi sekurang-kurangnya maklumat seperti objektif,cara bagaimana hendak mencapai objektif dan kenyataan sejauh mana objektif itu tercapai” Petikan daripada SURAT PEKELILING IKHTISAS BIL. 3/1999: Penyediaan Rekod Pengajaran dan Pembelajaran KP (BS) 8591/Jilid XV/ (3) 9 Mac 1999

Dalam erti kata lain, Rancangan Pengajaran Harian merupakan rangka kerja aktiviti pengajaran dan pembelajaran yang perlu disediakan oleh guru untuk beberapa waktu pelajaran dan juga merupakan pelan pengajaran yang tersusun dan terperinci yang mengandungi beberapa elemen yang perlu ditulis bagi bertujuan memudahkan guru mencapai objektif yang telah ditetapkan.

Dalam menyediakan RPH ini, guru diberi pilihan sama ada boleh menggunakan buku, fail atau yang terkini e-rph bergantung kepada kebenaran pentadbir dan pihak atasan.

Rancangan Pelajaran Harian merupakan terjemahan Rancangan Pelajaran Tahunan yang mengandungi sekurang-kurangnya maklumat seperti objektif, cara bagaimana hendak mencapai objektif dan kenyataan sejauh mana objektif itu tercapai.

Rekod Pengajaran dan Pembelajaran bolehlah disediakan dalam apa jua bentuk yang munasabah dan sesuai dengan teknologi semasa. la haruslah diurus dengan sempurna dan dapat dikernukakan dengan serta merta apabila dikehendaki oleh pihak yang diberi kuasa. Bahan-bahan lain yang berkaitan dengan penyediaan Rancangan Pelajaran Tahunan dan Rancangan Pelajaran Harian juga perlu diurus dengan baik dan dapat dikemukakan dengan serta merta apabila dikehendaki oleh pihak yang diberi kuasa.

Negeri Kumpulan A merupakan negeri di mana sesi persekolahan adalah bermula pada hari Ahad. Negeri ini adalah negeri seperti Kelantan, Terengganu, Kedah dan Johor.

Bagi membolehkan rekod RPH ini disusun dengan kemas dan baik, guru boleh menggunakan pembahagi atau divider RPH bagi membahagikan setiap RPH sepanjang tahun itu mengikut minggu minggu tertentu. Ini membolehkan RPH setiap minggu dapat disemak dengan lebih mudah oleh pihak pentadbir.

Berikut merupakan divider Fail RPM / RPH untuk sesi 2024 2025 bagi Negeri Kumpulan A

Pembahagi Fail RPH RPM Sesi 2024 Kumpulan A

Semoga bermanfaat kepada guru dan pelajar/murid

Untuk pelbagai info boleh follow telegram dan web di bawah

Semoga kita semua dimurahkan rezeki dan dipermudahkan dalam urusan permohonan sama ada pelaburan, permohonan kerja, biasiswa ataupun sambung belajar.

The post Divider Mingguan Fail RPH Sesi 2024 Jimat Ink Kumpulan A appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Divider Mingguan Fail RPH Sesi 2024 Jimat Ink Kumpulan A

Divider Mingguan Fail RPH Sesi 2024 Jimat Ink Kumpulan A merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Divider Mingguan Fail RPH Sesi 2024 Jimat Ink Kumpulan A atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Divider Mingguan Fail RPH Sesi 2024 Jimat Ink Kumpulan A Reviewed by Unknown on 9:14 AM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.