Top Ad unit 728 × 90

Buku Takwim Sekolah Sesi 2024 2025 Kumpulan A

Buku Takwim Sekolah Sesi 2024 2025 Kumpulan A medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Buku Takwim Sekolah Sesi 2024 2025 Kumpulan A

Perkongsian kali ini melibatkan Buku Takwim Sekolah Sesi 2024 2025 Kumpulan A

Takwim atau kalendar boleh ditakrifkan sebagai satu rekod perjalanan waktu atau sistem susunan masa yang membahagikan tahun menjadi bulan, bulan menjadi minggu dan minggu menjadi hari1. Takwim memainkan peranan yang sangat penting dalam kehidupan manusia sejak dari tamadun awal, masyarakat primitif Sumeria di Babylon dipercayai adalah manusia pertama yang membuat takwim.

Takwim merupakan sistem masa yang berkait rapat dengan aktiviti sosial dan keagamaan yang membantu manusia menguruskan kehidupan seharian dengan lebih sistematik dan berkualiti. Dalam Islam sendiri, takwim berperanan mencari kesempurnaan dalam perlaksanaan ibadat seperti penentuan bagi awal bulan Ramadandan hari wukuf.

Takwim ini telah dirancang berdasarkan keperluan semasa Sesi Persekolahan 2022. Takwim ini adalah sebagai panduan kepada semua guru dalam melaksanakan semua program yang telah dirancang.Jika terdapat sebarang penambahan program atau aktivtiti, guru boleh memaklumkannya kepada pihak pentadbir dan perlu dicatatkan pada ruangan catatan takwin sebagai rujukan.

Semua program yang telah dirancang perlulah dilakukan mengikut tarikh yang telah ditetapkan. Jika berlaku sebarang kekangan dimana program itu terpaksa dibatalkan atau ditunda, perubahan tersebut juga perlu dimaklumkan kepada pentadbir dan personel terlibat dan dicatatkan juga di dalam ruangan catatan takwin.

Semua program dan aktiviti yang dirancang telah diperbincangkan diperingkat pengurusan yang terlibat dan telah dipersetujui demi kepentingan murid-murid dan warga sekolah. Namun sekiranya terdapat sebarang maklumbalas penambahbaikkan, perlulah dimaklumkan kepada Guru Besar, Guru Penolong Kanan atau Penyelaras Program tersebut.

Berikut merupakan Buku Takwim Sekolah Sesi 2024 2025 Kumpulan A

Buku Takwim Kosong Aktiviti Sekolah Sesi 2024 Kumpulan A

Semoga bermanfaat kepada guru dan pelajar/murid

Untuk pelbagai info boleh follow telegram dan web di bawah

Semoga kita semua dimurahkan rezeki dan dipermudahkan dalam urusan permohonan sama ada pelaburan, permohonan kerja, biasiswa ataupun sambung belajar.

The post Buku Takwim Sekolah Sesi 2024 2025 Kumpulan A appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Buku Takwim Sekolah Sesi 2024 2025 Kumpulan A

Buku Takwim Sekolah Sesi 2024 2025 Kumpulan A merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Buku Takwim Sekolah Sesi 2024 2025 Kumpulan A atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Buku Takwim Sekolah Sesi 2024 2025 Kumpulan A Reviewed by Unknown on 2:15 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.