Top Ad unit 728 × 90

Kertas Kerja dan Modul LDK Kem Kepimpinan Sekolah

Kertas Kerja dan Modul LDK Kem Kepimpinan Sekolah medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Kertas Kerja dan Modul LDK Kem Kepimpinan Sekolah

Antara aktiviti  awal yang boleh dilaksanakan di sekolah adalah kem kepimpinan bagi pengawas atau ketua dan penolong kelas. Kem sebegini sering dianjurkan oleh unit hem (hal ehwal disiplin) murid.

Program ini boleh dilaksanakan bagi membantu pengawas atau ketua dan penolong kelas yang baru dilantik untuk memahami tugas mereka dan tanggungjawab mereka terhadap sekolah.

Pelbagai aktiviti boleh dilaksanakan sepanjang kem kepimpinan ini yang menjurus kepada membentuk sifat kepimpinan dalam diri murid. Ada juga pihak sekolah yang melibatkan murid yang memegang jawatan dalam kokurikulum untuk membolehkan lebih ramai murid terlibat dengan program ini.

Pengenalan

Kekaburan  peranan dan tanggungjawab pemimpin kecil di sekolah seperti pengawas sekolah menyebabkan tanggungjawab tidak dapat dilaksanakan dengan amanah dan tepat. Oleh itu adalah menjadi tanggungjawab badan kepimpinan  melalui kerjasama unit kokurikulum, unit HEM (Badan Pengawas sekolah) dan  Unit Bimbingan dan Kaunseling untuk mengadakan satu program bagi membawa mereka memahami tanggungjawab sebenar dalam jawatan pengawas di samping membina jati diri setiap murid

 

Objektif

Program motivasi ini bermatlamat untuk meningkatkan kesungguhan dan semangat para pelajar berdasarkan beberapa objektif antaranya:

  1. Membentuk sahsiah dan keperibadian pelajar
  2. Membantu murid mempunyai sifat bertanggungjawab kepada jawatan yang di pegang.

Berikut merupakan kertas kerja bagi program ini.

Kertas Kerja Kem Kepimpinan Pengawas

Bagi memudahkan guru juga, berikut merupakan modul latihan dalam kumpulan LDK yang boleh dilaksanakan sewaktu menganjurkan kem ini di sekolah.

Modul Kem Kepimpinan

Modul Latihan Dalam Kumpulan LDK Kem Kepimpinan

Semoga bermanfaat.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

The post Kertas Kerja dan Modul LDK Kem Kepimpinan Sekolah appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Kertas Kerja dan Modul LDK Kem Kepimpinan Sekolah

Kertas Kerja dan Modul LDK Kem Kepimpinan Sekolah merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Kertas Kerja dan Modul LDK Kem Kepimpinan Sekolah atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Kertas Kerja dan Modul LDK Kem Kepimpinan Sekolah Reviewed by Unknown on 11:57 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.