Top Ad unit 728 × 90

Jadual Waktu Terkini SPM 2020 Pindaan Ogos

Jadual Waktu Terkini SPM 2020 Pindaan Ogos medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Jadual Waktu Terkini SPM 2020 Pindaan Ogos

Perkongsian kali ini melibatkan Jadual Waktu Terkini Peperiksaan SPM 2020 pindaan Ogos 2020 yang akan bermula Januari 2021.

Antara arahan am bagi calon SPM adalah Calon wajib menduduki semua kertas peperiksaan bagi mata pelajaran yang didaftar. Calon yang tidak dapat menduduki mana-mana kertas peperiksaan bertulis atau melaksanakan ujian lisan khusus calon persendirian akan dianggap TIDAK HADIR bagi mata pelajaran berkenaan. Calon yang tidak dapat menduduki atau tidak hadir sesuatu kertas peperiksaan dikehendaki mengemukakan dokumen sokongan seperti surat perakuan doktor atau surat kebenaran khas Pengarah Peperiksaan. Dokumen sokongan ini hendaklah diserahkan kepada Ketua Pengawas Peperiksaan sebelum tamat tempoh peperiksaan SPM 2020.

1.2  Calon hendaklah menyemak butiran pada Pernyataan Pendaftaran Peperiksaan sebelum peperiksaan. Calon hendaklah memaklumkan kepada pihak JPN sekiranya terdapat kesilapan maklumat dan mengisi Borang Pembetulan Maklumat Calon. Calon dikenakan bayaran RM30.00. Pembayaran hendaklah dibuat kepada pihak JPN atas nama Akauntan Negara Malaysia menggunakan Kiriman Wang/Wang Pos.

1.3  Calon hendaklah mengemukakan Pernyataan Pendaftaran Peperiksaan kepada Ketua Pengawas Peperiksaan di pusat peperiksaan selain dari pusat peperiksaan asal calon. Ketua Pengawas Peperiksaan hendaklah menyemak maklumat calon dan maklumat mata pelajaran sebelum membenarkan calon menumpang di pusat peperiksaan seliaannya.

Pada tahun 2020 ini, peperiksaan bertulis SPM akan bermula pada 6 Januari 2021 iaitu pada hari Rabu untuk Bahasa Melayu Kertas 1 pada sebelah pagi dan Bahasa Melayu Kertas 2 pada sebelah petang. Hari khamis keesokkannya pula merupakan kertas peperiksaan Bahasa Inggeris.

Hari terakhir pula adalah pada Selasa 9 Februari 2021 iaitu kertas Tasawwur Islam Kertas 1 dan kertas 2 manakala sesi petang pula merupakan kertas sains komputer bagi kertas 1.

Berikut merupakan jadual waktu SPM 2020 pindaan Ogos

Jadual Waktu Terkini SPM PIndaan Ogos 2020

Semoga bermanfaat.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

The post Jadual Waktu Terkini SPM 2020 Pindaan Ogos appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Jadual Waktu Terkini SPM 2020 Pindaan Ogos

Jadual Waktu Terkini SPM 2020 Pindaan Ogos merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Jadual Waktu Terkini SPM 2020 Pindaan Ogos atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Jadual Waktu Terkini SPM 2020 Pindaan Ogos Reviewed by Unknown on 11:16 AM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.