Top Ad unit 728 × 90

Bahan Lengkap Fail Panitia Mengikut Senarai Semak

Bahan Lengkap Fail Panitia Mengikut Senarai Semak medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Bahan Lengkap Fail Panitia Mengikut Senarai Semak

Fail panitia merupakan salah satu perkara penting dalam pengurusan mata pelajaran di bawah bidang kurikulum. Malahan, fail panitia ini boleh dijadikan salah satu eviden bagi skpmg2 3.1 pengurusan kurikulum di bawah aspek pengurusan mata pelajaran.

Antara perkara penting dalam pengurusan mata pelajaran adalah seperti Carta Organisasi JKKS dan JK Panitia, Senarai nama guru mata pelajaran dan kelas, Pekeliling-pekeliling ikhtisas berkaitan panitia. dan ABM/Kewangan Panitia

Bahan bahan surat menyurat serta pelbagai kandungan yang diperlukan untuk melengkapkan fail panitia boleh rujuk kepada senarai semak seperti di bawah.

Senarai Semak Terkini Fail Panitia

Panitia memainkan peranan dalam membantu kemajuan akademik murid di sekolah. Antara peranan panitia pula adalah mendapatkan sukatan pelajaran yang terbaru atau kemaskini untuk kegunaan ahli panitia, menyediakan rancangan pengajaran yang diselaraskan antara guru dalam sesuatu tingkatan yang berkaitan,

Panitia juga menetapkan TOV (take off value) bagi setiap pelajar, memilih dan mencadangkan buku-buku rujukan atau bahan-bahan tambahan yang sesuai dengan keperluan para pelajar dan kegunaan guru-guru untuk dibekalkan di Pusat Sumber sekolah.

Peranan lain seperti untuk memilih dan mencadangkan pada pentadbiran sekolah buku teks untuk digunakan oleh pelajar-pelajar berdasarkan kesesuaian buku itu dari segi kehendak sukatan pelajaran, menyelaraskan soalan-soalan ujian dan peperiksaan berasaskan sekolah yang disediakan bagi tiap-tiap tingkatan dan menubuhkan bank soalan dan mengkaji dan menganalisis keputusan peperiksaan pelajar dan mengambil langkah untuk mengatasi kelemahan pengajaran dan pembelajaran.

Berikut merupakan bahan lengkap fail panitia mengikut senarai semak yang terkini.

Fail 1 – Fail Induk

Fail 2 – Sukatan Pelajaran

Fail 3 Mesyuarat Panitia

Fail 4 Program Kecemerlangan

Fail 5 Peperiksaan

Fail 6 – Penyeliaan Pencerapan

Fail 7- Penyemakan buku latihan murid

Fail 8 Aktiviti koakademik

Fail 9 Bank Soalan

Fail 10 maklumat guru

Semoga bermanfaat kepada guru.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

The post Bahan Lengkap Fail Panitia Mengikut Senarai Semak appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Bahan Lengkap Fail Panitia Mengikut Senarai Semak

Bahan Lengkap Fail Panitia Mengikut Senarai Semak merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Bahan Lengkap Fail Panitia Mengikut Senarai Semak atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Bahan Lengkap Fail Panitia Mengikut Senarai Semak Reviewed by Unknown on 5:59 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.