Top Ad unit 728 × 90

Himpunan RPT Sekolah Rendah Menengah 2023/2024

Himpunan RPT Sekolah Rendah Menengah 2023/2024 medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Himpunan RPT Sekolah Rendah Menengah 2023/2024

Perkongsian kali ini melibatkan bahan persediaan awal tahun bagi guru iaitu Himpunan RPT Tahun 1 hingga Tahun 6 KSSR Semakan dan Tingkatan 1 hingga Tingkatan 5 KSSM

Pada setiap awal persekolahan ataupun hujung tahun, antara bahan persediaan utama yang akan disediakan oleh guru adalah Rancangan Pengajaran Tahunan ataupun lebih dikenali sebagai RPT.

Rancangan pengajaran ini telah disediakan dan dirangka bagi membolehkan semua kandungan pembelajaran dapat disampaikan kepada murid sepanjang tahun.

Untuk 2023 2024, sesi persekolahan bagi sekolah rendah dan menengah bermula bulan Mac 2023.

Setiap mata pelajaran perlu ada rpt nya tersendiri dan disimpan oleh para guru. RPT tersebut juga perlu ada cop penolong kanan pentadbiran atau guru besar sendiri bagi menandakan bahawa rpt tersebut telah disemak oleh pentadbir.

Rancangan pengajaran ini telah dihasilkan dan dikongsi serta disumbangkan oleh rakan guru di seluruh Malaysia. Moga jasa dan amal mereka menjadi satu amal jariah dan pahala berterusan kepada mereka. In sha Allah.

Bermula tahun 2022, murid di tahun 6 akan mempelajari kandungan pelajaran berdasarkan kandungan KSSR Semakan 2017. Semua buku teks yang akan digunapakai adalah berdasarkan kandungan dalam KSSR semakan ini.

Dan 2023 ini merupakan tahun dimana KSSR Semakan digunakan sepenuhnya

KEPENTINGAN RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN

Kepentingan Rancangan Tahunan ialah ia membolehkan guru merancang danbersedia untuk mengajar pelajarnya dengan terancang dan teratur dalam tempoh jangkamasa yang panjang iaitu dua semester yang bersamaan dua tahun. Semua guru perlumerancang pengajaran masing%masing untuk memastikan keberkesanan pelajaran,meningkatkan pencapaian pelajar , di samping mengurangkan masalah%masalah dalamproses pengajaran dan pembelajaran. Persediaan mengajar yang juga dikenali sebagaiRancangan Pengajaran Tahunan yang lengkap perlu dirancang dan disediakan.

Di bawah ini Himpunan RPT Tingkatan 1 hingga Tingkatan 5 KSSM 2023/2024

Himpunan RPT 2023 Tingkatan 1 Hingga 5 KSSM

Di bawah ini Himpunan RPT Tahun 1 hingga Tahun 6 KSSR Semakan 2023/2024

Himpunan RPT 2023 Tahun 1 hingga Tahun 6 KSSR Semakan

Untuk pelbagai info boleh follow telegram dan web di bawah

Semoga kita semua dimurahkan rezeki dan dipermudahkan dalam urusan permohonan sama ada pelaburan, permohonan kerja, biasiswa ataupun sambung belajar.

The post Himpunan RPT Sekolah Rendah Menengah 2023/2024 appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Himpunan RPT Sekolah Rendah Menengah 2023/2024

Himpunan RPT Sekolah Rendah Menengah 2023/2024 merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Himpunan RPT Sekolah Rendah Menengah 2023/2024 atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Himpunan RPT Sekolah Rendah Menengah 2023/2024 Reviewed by Unknown on 1:14 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.