Top Ad unit 728 × 90

Himpunan Poster Mewarna Ramadhan

Himpunan Poster Mewarna Ramadhan medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Himpunan Poster Mewarna Ramadhan

Sesungguhnya bulan Ramadhan merupakan bulan yang sentiasa dinantikan kerana ia dipenuhi dengan keberkatan dan kerahmatan. Umat Islam seharusnya menerima kehadiran Ramadhan dengan penuh kegembiraan dan berusaha merebut segala ganjaran yang dijanjikan kepada hamba-Nya yang berpuasa dan melakukan amalan soleh. Ibadah puasa yang telah difardhukan ini mengandungi pelbagai rahsia dan hikmah yang perlu diketahui agar kita berupaya menghayati dan melaksanakannya dengan penuh keikhlasan.

Aktiviti ini memerlukan kanak-kanak untuk menyelaraskan mata dan pergerakan tangan. Menjadikan mereka lebih mahir dalam pelbagai perkara yang melibatkan penggunaan tangan seperti menulis, menjahit dan menaip pada masa akan datang

Bantu sebagai asas untuk menulis dengan baik. Mewarna membantu kanak-kanak melatih cengkaman jari dengan baik.

Menerusi aktiviti ini, kanak-kanak akan belajar untuk memegang pensel dan mengawal pergerakkanya dengan cara mewarnai tanpa melampaui garis.

Mewarna melatih si manja memberikan tumpuan kepada aktiviti yang dilakukan. Dia perlu menumpukan perhatian kepada pergerakan pensel warna dan tugasannya dalam menyiapkan karyanya di atas kertas itu.

Mana satu biru, hijau dan merah? Lorekan warna-warni mempersonakan matanya. Aktiviti ini ialah sesi pengenalan untuknya kepada warna. Mama dan papa perlu ada untuk mengajarnya jenis warna yang betul.

Dalam aktiviti ini, mereka akan berfikir tentang kombinasi warna yang boleh digunakan untuk memberi rupa bagi gambar yang sedang diwarnainya. Dia berimaginasi dalam aktiviti ini dan merangsang potensi kreatif di dalam dirinya.

Mewarna terbukti menjadikan terapeutik untuk sesetengah kanak-kanak terutamanya jika mereka kerap melakukannya. Ia boleh menjadikan medium luahan emosi melepaskan perasaan seperti kekecewaan, kesedihan dan sebagainya.

Berikut merupakan poster mewarna ramadhan

poster ramadhan

 

Untuk pelbagai info boleh follow telegram dan web di bawah

Semoga kita semua dimurahkan rezeki dan dipermudahkan dalam urusan permohonan sama ada pelaburan, permohonan kerja, biasiswa ataupun sambung belajar.

The post Himpunan Poster Mewarna Ramadhan appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Himpunan Poster Mewarna Ramadhan

Himpunan Poster Mewarna Ramadhan merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Himpunan Poster Mewarna Ramadhan atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Himpunan Poster Mewarna Ramadhan Reviewed by Unknown on 10:14 AM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.