Top Ad unit 728 × 90

Himpunan RPT Tingkatan 1 2024 KSSM

Himpunan RPT Tingkatan 1 2024 KSSM medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Himpunan RPT Tingkatan 1 2024 KSSM

Perkongsian kali ini melibatkan bahan persediaan awal tahun bagi guru iaitu Himpunan RPT Tingkatan 1 2024 KSSM

Pada setiap awal persekolahan ataupun hujung tahun, antara bahan persediaan utama yang akan disediakan oleh guru adalah Rancangan Pengajaran Tahunan ataupun lebih dikenali sebagai RPT.

Rancangan pengajaran ini telah disediakan dan dirangka bagi membolehkan semua kandungan pembelajaran dapat disampaikan kepada murid sepanjang tahun.

Untuk 2024 2025, sesi persekolahan bagi sekolah rendah dan menengah bermula bulan Mac 2024.

Setiap mata pelajaran perlu ada rpt nya tersendiri dan disimpan oleh para guru. RPT tersebut juga perlu ada cop penolong kanan pentadbiran atau guru besar sendiri bagi menandakan bahawa rpt tersebut telah disemak oleh pentadbir.

Rancangan pengajaran ini telah dihasilkan dan dikongsi serta disumbangkan oleh rakan guru di seluruh Malaysia. Moga jasa dan amal mereka menjadi satu amal jariah dan pahala berterusan kepada mereka. In sha Allah.

Dan 2024 ini merupakan tahun dimana menggunakan kurikulum KSSM

KEPENTINGAN RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN

Rancangan Pengajaran Tahunan adalah berdasarkan takwim minggu persekolahan. Rancangan Pengajaran Tahunan ini perlu disediakan pada awal tahun atau awal semester sebelum sesi persekolahan bermula dimana ia berfungsi sebagai panduan bagi perlaksanaan pengajaran dan pembelajaran. Perancangan ini perlu dibuat untuk tempoh satu tahun bagi setiap mata pelajaran yang diajar oleh setiap guru.

  • Sebagai medium panduan yang menyeluruh kepada semua guru dalam melaksanakan sesuatu pengajaran.
  • Guru dapat merancang masa secara rapi agar proses penyampaian keseluruhan tajuk dalam sukatan pelajaran berjalan dengan lancar selaras dengan takwim sekolah
  • Guru dapat merancang pembahagian DSKP sepanjang tahun
  • Guru dapat memilih jenis-jenis bahan bantu mengajar (bbm) mengikut kesesuaian sesuatu pengajaran dan pembelajaran dalam objektif pdpc.
  • Dan 2024 ini merupakan tahun kedua dimana KSSR Semakan digunakan sepenuhnya

Kepentingan Rancangan Tahunan ialah ia membolehkan guru merancang danbersedia untuk mengajar pelajarnya dengan terancang dan teratur dalam tempoh jangkamasa yang panjang iaitu dua semester yang bersamaan dua tahun. Semua guru perlumerancang pengajaran masing-masing untuk memastikan keberkesanan pelajaran,meningkatkan pencapaian pelajar

Berikut merupakan Himpunan RPT Tingkatan 1 2024 KSSM

RPT 2024 Asas Sains Komputer Tingkatan 1

RPT 2024 Pendidikan Moral Tingkatan 1

RPT 2024 Pendidikan Jasmani Kesihatan Tingkatan 1

RPT 2024 Bahasa Arab Tingkatan 1

RPT 2024 Bahasa Melayu Tingkatan 1

RPT 2024 Matematik Tingkatan 1

RPT 2024 Sains Tingkatan 1

RPT 2024 Sejarah Tingkatan 1

RPT 2024 Pendidikan Islam Tingkatan 1

RPT 2024 Pendidikan Seni Visual Tingkatan 1

RPT 2024 Geografi Tingkatan 1

Selamat merancang cikgu !!! Terima kasih kepada yang sudi berkongsi.

Untuk pelbagai info boleh follow telegram dan web di bawah

Semoga kita semua dimurahkan rezeki dan dipermudahkan dalam urusan permohonan sama ada pelaburan, permohonan kerja, biasiswa ataupun sambung belajar.

The post Himpunan RPT Tingkatan 1 2024 KSSM appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Himpunan RPT Tingkatan 1 2024 KSSM

Himpunan RPT Tingkatan 1 2024 KSSM merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Himpunan RPT Tingkatan 1 2024 KSSM atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Himpunan RPT Tingkatan 1 2024 KSSM Reviewed by Unknown on 12:14 AM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.