Top Ad unit 728 × 90

Fail Rekod Persediaan Mengajar 2024 Versi hitam putih

Fail Rekod Persediaan Mengajar 2024 Versi hitam putih medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Fail Rekod Persediaan Mengajar 2024 Versi hitam putih

Perkongsian ini melibatkan divider dan fail rekod pembelajaran dan pemudahcaraan bagi kegunaan tahun sesi 2024 2025

Boleh diletakkan sama ada di dalam fail ataupun buku. Erph juga boleh diletakkan dalam google drive masing masing.

Bahan yang penting juga kepada guru adalah penyediaan buku ataupun fail rekod pengajaran harian atau fail rekod persediaan mengajar. Rekod ini perlu disimpan oleh pihak sekolah selama sekurang kurangnya 3 tahun.

Bagi pentadbiran pihak sekolah, masih banyak sekolah yang tidak membenarkan para guru untuk menggunakan fail untuk menyimpan rekod pengajaran harian. Jika adapun guru bertaip komputer dalam menyediakan rph, rph tersebut perlu dicetak dan digunting kemudian ditampal ke dalam buku rph. Sepatutnya pihak sekolah perlu menimbangkan cara untuk menyenangkan, memudahkan dan membantu guru dalam menyediakan dan membua kerja atau tugasan dengan lebih kemas.

Sekarang dengan perkembangan teknologi maklumat di mana terdapat JPN yang telah menggunakan sistem e-rph, namun masih ada sekolah yang menetapkan guru perlu menggunakan buku lagi. Kesian betul dengan para guru.

Bagi pentadbiran yang belum pasti, di bawah ini disediakan pekeliling berkenaan penyediaan rekod pengajaran harian. Tidak salah guru menggunakan fail memandangkan dalam pekeliling ini ada menyebut bahawa guru boleh menyediakan rekod RPH berdasarkan teknologi semasa.

Pada tahun 2022 ini, antara negeri yang bakal merintis penggunaan erph adalah sekolah di JPN Terengganu. Bagi pentadbiran yang membenarkan guru menggunakan fail untuk menyimpan rekod RPH, bahan yang terpenting bagi guru adalah maklumat maklumat ataupun divider pembahagi yang perlu diletakkan dalam fail rph tersebut.

Terdapat pelbagai maklumat penting yang perlu diletakkan dalam fail tersebut seperti maklumat guru, jadual waktu mengajar, catatan, falsafah pendidikan kebangsaan, standard 4 pdpc, dskp, pekeliling berkaitan dan pelbagai lagi.

Berikut merupakan contoh Koleksi Bahan Divider Fail Rekod Pembelajaran dan Pemudahcaraan 2024 yang boleh diguna pakai oleh guru. Jutaan terima kasih kepada guru yang sudi berkongsi.

Fail Rekod Persediaan Mengajar Sesi 2024

Selamat merancang cikgu dan kongsikan kepada rakan guru anda.

Semoga bermanfaat kepada guru dan pelajar/murid

Untuk pelbagai info boleh follow telegram dan web di bawah

Semoga bermanfaat kepada guru dan pelajar/murid

Untuk pelbagai info boleh follow telegram dan web di bawah

Semoga kita semua dimurahkan rezeki dan dipermudahkan dalam urusan permohonan sama ada pelaburan, permohonan kerja, biasiswa ataupun sambung belajar.

The post Fail Rekod Persediaan Mengajar 2024 Versi hitam putih appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Fail Rekod Persediaan Mengajar 2024 Versi hitam putih

Fail Rekod Persediaan Mengajar 2024 Versi hitam putih merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Fail Rekod Persediaan Mengajar 2024 Versi hitam putih atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Fail Rekod Persediaan Mengajar 2024 Versi hitam putih Reviewed by Unknown on 10:14 AM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.