Top Ad unit 728 × 90

English SPM 119 Google Quiz State Past Year Trial Question

English SPM 119 Google Quiz State Past Year Trial Question medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

English SPM 119 Google Quiz State Past Year Trial Question

Perkongsian kali ini adalah melibatkan mata pelajaran SPM iaitu English SPM 119 Google Quiz State Past Year Trial Question.

Bahan ini disediakan oleh Cikgu Muhamad Amirul Abdul Hamid yang mengajar di smk lubok merbau,kedah

Bagi yang mempunyai akses internet terhad, guru boleh meminta murid melaksanakan aktiviti pembelajaran menggunakan buku teks, buku kerja, buku ulangkaji dan buku aktiviti tanpa keluar dari rumah dan memastikan tiada murid yang ketinggalan dalam pembelajaran.

Pelantar pembelajaran yang disediakan oleh KPM ialah MOE-DL dan boleh diakses melalui http://moe-dl.edu.my. Pelantar ini menyediakan pautan kepada Google Classroom dan Microsoft Teams untuk tujuan pdp, buku teks digital, video pdp dan pautan aplikasi yang membantu pdp seperti Edpuzzle, Quizizz dan Kahoot.

Soalan past year ini mengandungi 4 bahagian iaitu section A graphic and short text, rational cloze, bahagian B information transfer dan bahagian D poem.

Berikut merupakan English SPM 119 Google Quiz State Past Year Trial Question

Section A : Graphic & Short Text
https://forms.gle/S78oX43VfxYfW39v7

Section A : Rational Cloze
https://forms.gle/tYZsb6mhCaam3GGC8

Section B : Information Transfer
https://forms.gle/XRDVRfKkdnv8MKbH7

Section D : Poem
https://forms.gle/MsZcuzAVTU9Eeaer6

Semoga bermanfaat kepada guru dan pelajar/murid.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

The post English SPM 119 Google Quiz State Past Year Trial Question appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

English SPM 119 Google Quiz State Past Year Trial Question

English SPM 119 Google Quiz State Past Year Trial Question merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link English SPM 119 Google Quiz State Past Year Trial Question atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
English SPM 119 Google Quiz State Past Year Trial Question Reviewed by Unknown on 1:28 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.