Top Ad unit 728 × 90

Modul Inspirasi Bahasa Inggeris Sekolah Rendah YAPEIM

Modul Inspirasi Bahasa Inggeris Sekolah Rendah YAPEIM medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Modul Inspirasi Bahasa Inggeris Sekolah Rendah YAPEIM

Sebelum peperiksaan tiba, guru pasti telah habis mengajar setiap topik atau bab yang perlu kita pelajari. Ulangkaji semula bab-bab yang dirasakan susah atau bab yang telah ditarget. Namun, langkah selamat adalah dengan belajar semua bab dengan cara belajar yang dirasakan boleh membantu ketika hari peperiksaan.

Pelajar yang akan menduduki peperiksaan sewajarnya membuat persediaan yang terancang dan awal. Persediaan peperiksaan meliputi jasmani, emosi, rohani dan intelektual. Ini sangat penting kepada semua pelajar. Sekiranya kita melihat kepada aspek jasmani, sudah tentu  tahap kesihatan kecergasan wajar di titik berat. Bak kata pepatah badan cergas minda cerdas.

Bahasa Inggeris antara subjek yang sukar bagi murid terutamanya Bahasa Inggeris Penulisan. Berikut merupakan contoh karangan Bahasa Inggeris UPSR.

Bahasa Inggeris juga amat penting untuk melayakkan diri kita berada setaraf dengan era globalisasi pada masa sekarang dan akan datang. Seharusnya kita terutama peljar-pelajar perlu ada kesedaran terhadap penguasaan bahasa Inggeris bukan bermakna kita mendaulatkan bahasa “penjajah” itu, tetapi untuk membawa kita setaraf dengan kemajuan dunia hari ini.

Bagi mencapai markah yang baik dalam bahasa inggeris, murid perlu menguasai sebanyak mungkin vocabulary atau perbendaharaan kata untuk digunakan dalam peperiksaan nanti. Tambahan pula, jika murid menguasai banyak perbendaharaan kata, soalan yang disoal dalam bahasa inggeris lebih mudah difahami oleh murid.

Antara kandungan di dalam modul ini adalah

During the last school holiday, Irfan and his family went to a beach in Perak for a Family Day. They had a picnic by the beach. Irfan’s father rented a beautiful chalet for them to stay. Irfan’s mother brought sandwiches, nuggets and sausages in a basket. They enjoyed sitting on the sandy beach.

Berikut merupakan Modul Inspirasi Bahasa Inggeris Sekolah Rendah YAPEIM untuk persediaan UPSR 2018.

Modul BI Yapeim Sekolah Rendah

Semoga bermanfaat kepada guru.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

The post Modul Inspirasi Bahasa Inggeris Sekolah Rendah YAPEIM appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Modul Inspirasi Bahasa Inggeris Sekolah Rendah YAPEIM

Modul Inspirasi Bahasa Inggeris Sekolah Rendah YAPEIM merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Modul Inspirasi Bahasa Inggeris Sekolah Rendah YAPEIM atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Modul Inspirasi Bahasa Inggeris Sekolah Rendah YAPEIM Reviewed by Unknown on 12:08 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.