Top Ad unit 728 × 90

Takwim Saringan Program LINUS2.0 2018

Takwim Saringan Program LINUS2.0 2018 medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Sistem Guru Online
Sistem Guru Online - Komuniti Pendidikan Malaysia

 

Takwim Saringan Program LINUS2.0 2018. Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Pada kali ini, Sistem Guru Online mengongsikan takwim atau tarikh-tarikh penting dalam menjalankan saringan Program LINUS2.0 bagi tahun ini (Tahun 2018).

Program LINUS adalah sebahagian daripada Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) Pendidikan dalam Program Transformasi Kerajaan merupakan satu kesinambungan daripada program yang sedia ada bagi mengatasi masalah penguasaan kemahiran asas 3M dengan lebih sistematik. Pelaksanaan Program LINUS mensasarkan 100% murid Tahun 3 menguasai kemahiran Literasi dan Numerasi sebelum naik ke tahun 4 melalui Tahun 2013 kecuali Murid Berkeperluan Khas (MBK).

Umum sedia maklum, program LINUS2.0 dengan peluasan skop merangkumi literasi bahasa Inggeris telah mula dilaksanakan pada tahun 2013 melibatkan semua murid Tahap I. Program LINUS2.0 ini dilaksanakan bertujuan memastikan semua murid menguasai kemahiran asas literasi bahasa Melayu, literasi bahasa Inggeris dan numerasi pada akhir tempoh persekolahan Tahap I di sekolah rendah.

Pelaksanaan Program LINUS2.0 melibatkan semua murid Tahap I melalui saringan bagi literasi bahasa Melayu, literasi bahasa Inggeris dan numerasi sebanyak 2 kali setahun. Murid yang telah menguasai asas literasi bahasa Melayu, literasi bahasa Inggeris dan numerasi boleh mengikuti pengajaran dan pembelajaran arus perdana, manakala murid yang belum menguasai asas literasi bahasa Melayu, literasi bahasa Inggeris dan numerasi akan mengikuti intervensi pemulihan.

Sehubungan dengan itu, berikut merupakan takwim bagi menjalankan saringan Program LINUS2.0

Semoga perkongsian berkaitan Takwim Saringan Program LINUS2.0 2018  ini memberikan anda kefahaman berkaitan perubahan yang telah berlaku dalam saringan bagi LINUS 2.0 mulai Tahun 2016.

Takwim Saringan Program LINUS2.0 2018
Mohd Suhaimin Isnen


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Takwim Saringan Program LINUS2.0 2018

Takwim Saringan Program LINUS2.0 2018 merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Takwim Saringan Program LINUS2.0 2018 atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Takwim Saringan Program LINUS2.0 2018 Reviewed by Unknown on 10:02 AM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.