Top Ad unit 728 × 90

Himpunan Terbaik Instrumen LINUS2.0 Saringan 2 Tahun 1, 2 dan 3

Himpunan Terbaik Instrumen LINUS2.0 Saringan 2 Tahun 1, 2 dan 3 medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Sistem Guru Online
Sistem Guru Online - Komuniti Pendidikan Malaysia

 

Himpunan Terbaik Instrumen LINUS2.0 Saringan 2 Tahun 1, 2 dan 3.  Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Pada kali ini, Sistem Guru Online mengongsikan dokumen-dokumen yang berkaitan dengan instrumen saringan 2 bagi program LINUS2.0 untuk kegunaan guru dalam melaksanakan Program LINUS2.0 terhadap murid Tahun 1, 2 dan 3.

Program LINUS adalah sebahagian daripada Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) Pendidikan dalam Program Transformasi Kerajaan merupakan satu kesinambungan daripada program yang sedia ada bagi mengatasi masalah penguasaan kemahiran asas 3M dengan lebih sistematik. Pelaksanaan Program LINUS mensasarkan 100% murid Tahun 3 menguasai kemahiran Literasi dan Numerasi sebelum naik ke tahun 4 melalui Tahun 2013 kecuali Murid Berkeperluan Khas (MBK).

Umum sedia maklum, program LINUS2.0 dengan peluasan skop merangkumi literasi bahasa Inggeris telah mula dilaksanakan pada tahun 2013 melibatkan semua murid Tahap I. Program LINUS2.0 ini dilaksanakan bertujuan memastikan semua murid menguasai kemahiran asas literasi bahasa Melayu, literasi bahasa Inggeris dan numerasi pada akhir tempoh persekolahan Tahap I di sekolah rendah.

Pelaksanaan Program LINUS2.0 melibatkan semua murid Tahap I melalui saringan bagi literasi bahasa Melayu, literasi bahasa Inggeris dan numerasi sebanyak 2 kali setahun. Murid yang telah menguasai asas literasi bahasa Melayu, literasi bahasa Inggeris dan numerasi boleh mengikuti pengajaran dan pembelajaran arus perdana, manakala murid yang belum menguasai asas literasi bahasa Melayu, literasi bahasa Inggeris dan numerasi akan mengikuti intervensi pemulihan.

Dokumen-dokumen ini dihimpunkan merangkumi instrumen untuk kegunaan guru Tahun 1, 2 dan 3 iaitu seperti berikut :

  1. INSTRUMEN NUMERASI BERTULIS MATEMATIK SARINGAN 2 (SK) TAHUN 1, 2 DAN 3
  2. INSTRUMEN NUMERASI LISAN MATEMATIK SARINGAN 2 (SKSJKCSJKT) TAHUN 1, 2 DAN 3
  3. INSTRUMEN SARINGAN LITERASI MEMBACA BAHASA INGGERIS TAHUN 1, 2 DAN 3 (SARINGAN 2)
  4. INSTRUMEN SARINGAN LITERASI MEMBACA BAHASA MELAYU SARINGAN 2 TAHUN 1, 2 DAN 3
  5. INSTRUMEN SARINGAN LITERASI MENULIS BAHASA INGGERIS TAHUN 1, 2 DAN 3 (SARINGAN 2)
  6. INSTRUMEN SARINGAN LITERASI MENULIS BAHASA MELAYU SARINGAN 2 TAHUN 1, 2 DAN 3

Sehubungan dengan itu, anda boleh memuat turun dokumen instrumen ini pada pautan muat turun yang telah disediakan di bawah mengikut kategori setiap tahun, iaitu Tahun 1,2 dan 3.

Dapatkan “Himpunan Terbaik Instrumen LINUS2.0 Saringan 2 Tahun 1, 2 dan 3” di sini


Di sini admin nak kongsikan bahan tersebut. Sila download menggunakan link yang telah disediakan.

Format dokumen ini adalah dalam ‘PDF’

Download : 

  1. Himpunan Terbaik Instrumen LINUS2.0 Saringan 2 Tahun 1
  2. Himpunan Terbaik Instrumen LINUS2.0 Saringan 2 Tahun 2
  3. Himpunan Terbaik Instrumen LINUS2.0 Saringan 2 Tahun 3

 

 

Semoga perkongsian pada kali ini iaitu Himpunan Terbaik Instrumen LINUS2.0 Saringan 2 Tahun 1, 2 dan 3 dapat membantu guru dalam melaksanakan Program LINUS2.0 terhadap murid Tahap 1 dengan lebih baik dan terancang.

Himpunan Terbaik Instrumen LINUS2.0 Saringan 2 Tahun 1, 2 dan 3
Mohd Suhaimin Isnen


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Himpunan Terbaik Instrumen LINUS2.0 Saringan 2 Tahun 1, 2 dan 3

Himpunan Terbaik Instrumen LINUS2.0 Saringan 2 Tahun 1, 2 dan 3 merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Himpunan Terbaik Instrumen LINUS2.0 Saringan 2 Tahun 1, 2 dan 3 atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Himpunan Terbaik Instrumen LINUS2.0 Saringan 2 Tahun 1, 2 dan 3 Reviewed by Unknown on 5:35 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.