Top Ad unit 728 × 90

Koleksi Pelan Perancangan Strategik Panitia

Koleksi Pelan Perancangan Strategik Panitia medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Pelan Perancangan Strategik Panitia

Istilah pengurusan seringkali dikaitkan dengan empat aktiviti penting yang dikenali dengan singkatan POLC. Empat komponen ini adalah merancang (P – Planning), Mengelola (Organizing – O), Memimpin (Leading – L) dan Mengawal (Controlling – C). Manakala strategi pula boleh kaitkan dengan rancangan yang disusun kemas dan teratur dalam usaha mencapai matlamat atau kejayaan sesebuah organisasi.

Dengan kata lain, pengurusan strategik merupakan aktiviti merancang, mengelola, memimpin dan mengawal yang disusun secara kemas dan teratur bagi mencapai matlamat sesebuah organisasi. Konsep pengurusan strategik amat penting diketahui, difahami dan seterusnya diaplikasi oleh pengurus atau pentadbir di sesebuah organisasi.

Dalam melaksanakan sebarang aktiviti, pengurusan strategik dilihat sebagai keperluan asas dalam menjamin keberkesanan dan kejayaan organisasi tersebut. Dalam konteks penulisan ini, pengurusan strategik dilihat sebagai salah satu elemen terpenting bagi setiap individu sama ada sebagai pemimpin atau pengurus di sesebuah organisasi. Pengurusan strategik juga dikenal pasti sebagai pentas bagi pengurus atau pentadbir untuk mengendalikan program-program yang dilaksanakan di organisasi. Segala pengetahuan dan kemahiran yang dipelajari secara teori, dapat diaplikasikan melalui program-program berasaskan konsep pengurusan strategik ini

Antara kepentingan pengurusan strategik dalam pengurusan program atau projek di organisasi adalah seperti berikut iaitu merupakan suatu rangka kerja yang tersusun dan sistematik dan membantu organisasi membuat ramalan masa depan dengan tepat dan membolehkan organisasi membuat tindakan proaktif bagi menghadapi sebarang perubahan.

Pelan strategik ini juga menjadikan pengurus atau pemimpin sebagai pemimpin yang cemerlang dan berkualiti dengan melakukan sesuatu yang betul, dengan betul, menentukan keputusan yang dibuat secara sistematik dan memungkinkan keputusan yang tepat dan berkualiti diambil, menyediakan organisasi kepada pengurusan perubahan yang baik sama ada daripada dalaman atau pun persekitaran.

Berikut merupakan koleksi perancangan strategik panitia yang boleh digunakan sebagai panduan kepada perancangan panitia di sekolah.

Panitia Matematik

Panitia Bahasa Cina

Panitia Agama Islam

Panitia Bahasa Inggeris

Panitia Pendidikan Jasmani

Panitia Muzik

Panitia RBT

Panitia Sains

Panitia Sejarah

Panitia TMK

Panitia Bahasa Melayu

Terima kasih.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram.Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama

membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di http://ift.tt/2qvqNZn  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> http://ift.tt/2qvHS5G

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

The post Koleksi Pelan Perancangan Strategik Panitia appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Koleksi Pelan Perancangan Strategik Panitia

Koleksi Pelan Perancangan Strategik Panitia merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Koleksi Pelan Perancangan Strategik Panitia atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Koleksi Pelan Perancangan Strategik Panitia Reviewed by Unknown on 2:05 AM Rating: 5

1 comment:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.