Top Ad unit 728 × 90

Kertas Sains UPSR 2015

Kertas Sains UPSR 2015 medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Kertas Sains UPSR 2015

Menjadi kebiasaan guru yang akan meminta murid untuk menjawab soalan-soalan peperiksaan yang sebenar bagi tahun yang lepas lepas. Ini bagi membiasakan murid dengan bentuk dan format soalan dari peperiksaan yang lama. Tambahan pula, mana tahu menjadi rezeki murid untuk menjawab soalan yang lebih kurang sama pada tahun semasa peperiksaan.

Perkongsian ini merupakan untuk soalan kertas sains UPSR 2015. Masih menggunakan format lama iaitu bahagian A 30 soalan dan bahagian B 20 markah. Namun, aras dan tahap kesukaran soalan boleh dikatakan yang tahun 2015 merupakan soalan sains yang agak sukar.

Berikut merupakan contoh soalan sains 2015.

Rajah menunjukkan satu penyiasatan tentang daya geseran menggunakan sepaket guli yang diletakkan di atas tiga jenis kasut. Kasut itu kemudiannya ditarik pada jarak lima meter. Apakah kesimpulan boleh dibuat?

Apakah yang akan berlaku kepada kelawar jika gerhana matahari penuh terus berlaku selama satu jam.

Seorang petani mula menanam padi pada bulan Disember dan padi itu boleh dituai empat bulan kemudian. Apakah buruj yang boleh digunakan sebagai panduan untuk menuai padi itu?

Unggun api mewakili matahari dan anggota pengakap mewakili planet-planet dalam sistem suria. Antara planet yang berikut, yang manakah diwakili dengan betul oleh anggota pengakap?

Jika mereka ingin berkomunikasi daru satu khemah ke khemah lain, apakah objek yang paling baik diperlukan untuk mencipta alat komunikasi tersebut?

Berikut merupakan soalan peperiksaan sebenar kertas sains upsr 2015. Kongsikan kepada rakan anda.

Kertas Sains UPSR 2015 Bahagian A

Kertas Sains UPSR 2015 Bahagian B

Semoga bermanfaat kepada guru.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di http://ift.tt/2qvqNZn  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> http://ift.tt/2qvHS5G

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com

The post Kertas Sains UPSR 2015 appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Kertas Sains UPSR 2015

Kertas Sains UPSR 2015 merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Kertas Sains UPSR 2015 atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Kertas Sains UPSR 2015 Reviewed by Unknown on 12:20 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.