Top Ad unit 728 × 90

21 Hari Menjelang UPSR 2017

21 Hari Menjelang UPSR 2017 medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

21 Hari Menjelang UPSR 2017

UPSR Ujian Pencapaian Sekolah Rendah semakin hampir. Lebih kurang 21 hari lagi sebelum peperiksaan UPSR yang akan bermula bulan september nanti. Apa yang pasti, pelbagai perasaan yang akan dirasakan oleh guru, murid, dan ibu bapa sendiri kerana upsr inilah merupakan peperiksaan awam pertama yang menilai penguasaan murid selama 6 tahun berada di peringkat sekolah rendah.

Oleh itu, dengan lebih kurang 21 hari sebelum UPSR bermula, adakah anak-anak dan murid-murid kita telah bersedia sepenuhnya. Dan adakah mereka sudah menjawab pelbagai bentuk soalan dan menguasai pelbagai ilmu pengetahuan yang diperlukan terutama ilmu pengetahuan yang terdapat dalam buku teks dan dinyatakan di dalam DSKP.

Berikut merupakan perkara yang boleh diberikan kepada murid sebelum bermulanya peperiksaan UPSR ini. Semoga dengan masa yang masih ada, murid dapat mendapat sebanyak mungkin pengetahuan dan latih tubi yang diperlukan.

Yang pertama sekali, soalan peperiksaan tahun lepas 2016 perlu diberi kepada murid. Soalan ini merupakan soalan edisi pertama untuk kurikulum baru KSSR dan merupakan soalan berelemen KBAT. Bagi mendapatkan soalan tahun lepas di bawah.

Soalan Sebenar UPSR 2016 SK

Seterusnya adalah soalan percubaan UPSR dari seluruh negeri di Malaysia. Boleh berikan soalan dari tahun 2016 dan 2017. Soalan dari negeri terengganu dan kelantan semestinya soalan yang sangat popular di kalangan guru.

Koleksi Percubaan UPSR 2017 pelbagai negeri dan daerah

Koleksi Soalan Percubaan UPSR 2016 pelbagai negeri dan daerah

Nota-nota UPSR juga boleh diberikan kepada murid. Bagi murid yang mempunyai smartphone, boleh tolong downloadkan kepada mereka dan simpan dalam telefon bagi memudahkan mereka membaca pelbagai bentuk nota ringkas dan padat.

Nota Padat UPSR Pelbagai Subjek

Antara modul yang popular adalah modul Bahan Kecemerlangan dari negeri terengganu. Boleh dapatkan di sini.

Bahan kecemerlangan UPSR Terengganu

Bagi mendapatkan pelbagai lagi bahan berguna untuk UPSR, PT3 dan SPM, boleh rujuk di telegram sumberpendidikan. Klik pada link di hujung post ini atau search dengan keyword sumberpendidikan. Terdapat pelbagai lagi bentuk latihan, nota, modul, soalan ramalan, tips, analisis peperiksaan yang lalu dan pelbagai bahan berkait dengan UPSR yang boleh diperolehi dan diberikan kepada murid.

Semoga bermanfaat kepada guru.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di http://ift.tt/2qvqNZn  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> http://ift.tt/2qvHS5G

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com

The post 21 Hari Menjelang UPSR 2017 appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

21 Hari Menjelang UPSR 2017

21 Hari Menjelang UPSR 2017 merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link 21 Hari Menjelang UPSR 2017 atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
21 Hari Menjelang UPSR 2017 Reviewed by Unknown on 9:40 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.