Top Ad unit 728 × 90

Himpunan Terbaik Istilah Sains KSSR Tahun 4, 5 dan 6 Berserta Definisinya

Himpunan Terbaik Istilah Sains KSSR Tahun 4, 5 dan 6 Berserta Definisinya medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Sistem Guru Online
Sistem Guru Online - Komuniti Pendidikan Malaysia

Himpunan Terbaik Istilah Sains KSSR Tahun 4, 5 dan 6 Berserta Definisinya. Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Pada kali ini, Sistem Guru Online mengongsikan istilah-istilah Sains yang terdapat dalam KSSR Tahun 4, 5 dan 6 untuk dimuat turun.

Umum sedia maklum, Sains merupakan mata pelajaran yang amat menarik dan bermanfaat untuk dipelajari. Kini, mata pelajaran ini juga ditekankan dalam kurikulum sekolah dan peringkat pengajian tinggi. Sains juga dijadikan sebagai salah satu Elemen Merentas Kurikulum iaitu merujuk kepada Sains dan Teknologi.

Sehubungan dengan itu, kami telah menghimpunkan istilah-istilah Sains yang terdapat dalam KSSR Sains yang merangkumi Sains Tahap 2, iaitu Tahun 4, 5 dan 6. Istilah-istilah ini dihimpunkan berserta definisinya bagi pemahaman murid-murid berkaitan sesuatu istilah tersebut.

Istilah-istilah ini amat berguna untuk dijadikan sebagai nota kepada murid-murid khususnya calon UPSR yang bakal menduduki ujian tersebut bermula pada 13 November tahun ini. Anda boleh memuat turun istilah-istilah ini pada pautan muat turun yang telah disediakan di bawah’

Dapatkan “Himpunan Terbaik Istilah Sains KSSR Tahun 4, 5 dan 6 Berserta Definisinya” di sini


Di sini admin nak kongsikan bahan tersebut. Sila download menggunakan link yang telah disediakan.

Format dokumen ini adalah dalam ‘docx’ iaitu fail jenis ‘word’ yang boleh disunting (diedit)

Download : 

  1. Istilah Sains Tahun 4
  2. Istilah Sains Tahun 5
  3. Istilah Sains Tahun 6

 

Semoga perkongsian pada kali ini iaitu Himpunan Terbaik Istilah Sains KSSR Tahun 4, 5 dan 6 Berserta Definisinya sedikit sebanyak dapat meningkatkan kefahaman murid berkaitan istilah-istilah yang terdapat dalam mata pelajaran Sains serta membantu dalam memudahkan murid menjawab soalan-soalan Sains yang setiap ujian dan peperiksaan.

 

Himpunan Terbaik Istilah Sains KSSR Tahun 4, 5 dan 6 Berserta Definisinya
Mohd Suhaimin Isnen


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Himpunan Terbaik Istilah Sains KSSR Tahun 4, 5 dan 6 Berserta Definisinya

Himpunan Terbaik Istilah Sains KSSR Tahun 4, 5 dan 6 Berserta Definisinya merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Himpunan Terbaik Istilah Sains KSSR Tahun 4, 5 dan 6 Berserta Definisinya atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Himpunan Terbaik Istilah Sains KSSR Tahun 4, 5 dan 6 Berserta Definisinya Reviewed by Unknown on 5:30 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.