Top Ad unit 728 × 90

Modul Tuntas Ramalan Bahasa Melayu UPSR 2018

Modul Tuntas Ramalan Bahasa Melayu UPSR 2018 medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Modul Tuntas Ramalan Bahasa Melayu UPSR 2018

Modul Tuntas ini mengandungi modul untuk murid dan juga modul untuk guru iaitu contoh jawapan. Modul Tuntas ini mengandungi kertas bagi UPSR Bahasa Melayu Pemahaman dan Bahasa Melayu Penulisan. Modul ini iaitu Set Soalan Ramalan Bahasa Melayu Pemahaman (011) & Bahasa Melayu Penulisan (012) – Tahun 2018 Disediakan oleh : Tuan Haji Md. Ramli Sabran – Guru Cemerlang Bahasa Melayu – Kementerian Pendidikan Malaysia.

Perkataan bergaris dalam ayat-ayat di bawah belum menerima imbuhan yang sesuai. Tulis imbuhan yang sesuai bagi perkataan tersebut dalam ruangan yang disediakan.

Penjaga haiwan di Zoo Taiping, Perak cuba dekat seekor anak harimau yang baru lahir pagi tadi. Pak Cik Shamsuddin dan anak-anaknya sedang naik barang-barang serta perkakas rumah ke dalam lori. Cikgu Muhammad Fadhil selalu nasihat anak-anak muridnya supaya belajar dengan bersungguh-sungguh.

Badan Nur Shyakinah ________ ketakutan kerana kakinya digigit oleh lintah semasa dia mejalani aktiviti Kembara Rimba itPenduduk kampung orang asli Kuala Pangsun, Hulu Langat hidang tetamunya dengan sedulang buah-buahan tempatan. Opah hendak membuat gam, dia gaul tepung ubi dengan air yang sangat panas atau air yang mendidih di dalam sebuah mangkuk.

Siti Nurhayati baru sahaja ________ pengajian dalam bidang perubatan di Universiti Islam Antrabangsa Malaysia Kuantan, Pahang. Padankan kata kerja yang sesuai berdasarkan ayat yang diberikan. Satu daripada telah ditunjukkan sebagai contoh. Menonton televisyen dengan cara berlebihan akan ________ prestasi akademik seseorang.

Pihak polis sedang ________ perhimpunan haram yang diadakan di hadapan bangunan tersebut. Raihana bercita-cita untuk ________ pasukan polis semenjak di bangku sekolah rendah lagi

Berikut merupakan Modul Tuntas Ramalan Bahasa Melayu UPSR 2018

Modul Tuntas Ramalan UPSR Bahasa Melayu

Modul Tuntas Ramalan UPSR Bahasa Melayu (Modul Guru)

Selamat merancang cikgu dan kongsikan kepada rakan guru anda.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

The post Modul Tuntas Ramalan Bahasa Melayu UPSR 2018 appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Modul Tuntas Ramalan Bahasa Melayu UPSR 2018

Modul Tuntas Ramalan Bahasa Melayu UPSR 2018 merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Modul Tuntas Ramalan Bahasa Melayu UPSR 2018 atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Modul Tuntas Ramalan Bahasa Melayu UPSR 2018 Reviewed by Unknown on 3:05 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.