Top Ad unit 728 × 90

Bank Soalan Ujian Akhir Tahun Tingkatan 1 KSSM

Bank Soalan Ujian Akhir Tahun Tingkatan 1 KSSM medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Bank Soalan Ujian Akhir Tahun Tingkatan 1 KSSM

Kurikulum Standard Sekolah Menengah (KSSM) merupakan kurikulum baharu yang diperkenalkan pada waktu ketika KSSR diperkenalkan di sekolah rendah. Ketika ini, pendidikan rendah dan menengah di Malaysia sedang mengalami transformasi yang pelbagai sejajar dengan perkembangan zaman.

Enam tunjang KSSM ialah komunikasi, perkembangan fizikal dan estetika, kemanusiaan, ke­­­te­­­rampilan diri, sains dan tek­no­logi serta kerohanian, sikap dan nilai. Bagaimanapun KSSM mengekalkan semua prinsip KBSM bagi prinsip kurikulum sekolah menengah.

Pada peringkat menengah atas, penekanan diberikan kepada perkembangan bakat dan minat, perkembangan sahsiah, sikap dan nilai, pengkhususan, kerjaya dan pendidikan tinggi. Mengikut Peraturan-Peraturan Pendidikan (Kurikulum Kebangsaan) 1997 di bawah Akta Pendidikan 1996, mata pelajaran peringkat menengah dika­tegorikan kepada teras, wajib, tambahan dan elektif

Di peringkat sekolah menengah juga, peperiksaan turut diadakan sepanjang tahun bagi menilai pencapaian murid. Peperiksaan SPM soalannya kebanyakan digubal daripada Majlis Pengetua ataupun guru guru pakar yang terdapat dalam daerah atau negeri. Sebagai contoh, sekolah berasrama penuh mempunyai penggubal sendiri, mrsm pon begitu dan sekolah agama negeri pon mempunyai penggubal sendiri.

Bagi tingkatan 1, 2 dan 4, ada soalan digubal sendiri oleh guru sekolah dan ada juga soalan digubal oleh panel penggubal yang telah dilantik di daerah atau negeri masing masing.

Berikut merupakan Bank Soalan Ujian Akhir Tahun Tingkatan 1 KSSM

Ujian Akhir Tahun Sejarah Tingkatan 1 KSSM

Ujian Akhir Tahun Asas Sains Komputer Tingkatan 1 KSSM

Ujian Akhir Tahun B Inggeris Tingkatan 1 KSSM

Ujian Akhir Tahun Pend Moral Tingkatan 1 KSSM

Ujian Akhir Tahun Pendidikan Seni Tingkatan 1 KSSM

Ujian Akhir Tahun Reka Bentuk Teknologi Tingkatan 1

Ujian Akhir Tahun Matematik Tingkatan 1

Ujian Akhir Tahun Bahasa Melayu Tingkatan 1 KSSM

Ujian Akhir Tahun Sains Tingkatan 1 KSSM

Semoga bermanfaat.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

The post Bank Soalan Ujian Akhir Tahun Tingkatan 1 KSSM appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Bank Soalan Ujian Akhir Tahun Tingkatan 1 KSSM

Bank Soalan Ujian Akhir Tahun Tingkatan 1 KSSM merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Bank Soalan Ujian Akhir Tahun Tingkatan 1 KSSM atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Bank Soalan Ujian Akhir Tahun Tingkatan 1 KSSM Reviewed by Unknown on 10:14 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.