Top Ad unit 728 × 90

Tapak offline Pelaporan SAPS

Tapak offline Pelaporan SAPS medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Tapak offline Pelaporan SAPS

Kegunaan SAPS adalah sebagai pusat pengumpul, penyimpan dan menganalisis data peperiksaan dalaman. Ia bertujuan untuk memberi kemudahan dan boleh digunakan oleh pihak KPM, JPN dan PPD. SAPS bertujuan untuk bagi mengurangkan masalah dalam meminta data peperiksaan sekolah dan menjadi penunjuk aras kepada pihak pengurusan melalui analisis iaitu TOV (Take Of Value), ETR (Expected Target Result) dan AR (Actual Result).

Sehingga kini, sistem SAPS masih ditutup oleh pihak kementerian kerana disyaki data data di dalam tersebut mungkin boleh digodam oleh pihak ketiga yang mempunyai kepentingan tersendiri.

Seperti yang kita tahu, SAPS ini mempunyai kaitan dengan APDM iaitu pangkalan data yang menyimpan pelbagai maklumat diri dan keluarga murid termasuk data sensitif seperti nombor kad pengenalan.

Oleh itu, sementara menunggu SAPS ini kembali pulih, guru boleh mencetak pelaporan pencapaian murid semasa peperiksaan pertengahan tahun yang lalu di tapak offline ini.

Dalam menggunakan tapak ini, guru perlu mengisi markah murid dahulu dalam sheet yang pertama. Tapak ini akan mengira secara automatik markah murid, kedudukan murid dalam kelas dan gred markah yang diperolehi oleh murid.

 

Untuk mencetak markah murid dalam bentuk pelaporan SAPS, guru perlu mencetak markah murid daripada sheet  “slip”.

Berikut merupakan tapak offline yang boleh digunakan oleh guru untuk mengisi markah murid. credit kepada cg idris shafie yang berkongsi bahan ini.

Slip Tapak Pelaporan Offline SAPS Tahap 1 Sekolah Rendah

Slip tapak pelaporan offline saps tahap 2 sekolah rendah

Semoga bermanfaat kepada guru dan pelajar/murid.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

The post Tapak offline Pelaporan SAPS appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Tapak offline Pelaporan SAPS

Tapak offline Pelaporan SAPS merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Tapak offline Pelaporan SAPS atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Tapak offline Pelaporan SAPS Reviewed by Unknown on 6:21 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.