Top Ad unit 728 × 90

Ops Pemansuhan SST bermula, ribuan premis perniagaan diperiksa

Ops Pemansuhan SST bermula, ribuan premis perniagaan diperiksa - Berita dan Peristiwa Penting. Informasi Semasa dan Maklumat Ilmu. Perkongsian Wardah Berita Terkini, SOKESTO Bestari.

Ops Pemansuhan SST bermula, ribuan premis perniagaan diperiksa

KUALA LUMPUR: Sebanyak 61,719 premis perniagaan di sekitar ibu negara diperiksa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) dalam Operasi Pemansuhan Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) yang bermula hari ini.

Pengarah KPDNKK Wilayah Persekutuan, Muez Abd Aziz, berkata operasi itu bertujuan memastikan kadar cukai terbabit dilupuskan ketika pengguna membeli barang.

"Operasi ini membabitkan 557 barangan, antaranya barangan elektrik, pakaian, perabot dan makanan. Barangan terbabit sepatutnya mengalami penurunan selepas pelaksanaan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) 1 April lalu.

"Kita akan meneruskan operasi ini dari semasa ke semasa bagi memastikan peniaga tidak mengira barangan yang dijual mengikut kadar cukai berkenaan," katanya pada sidang media selepas menjalankan pemeriksaan di Houz Depot, di sini, sebentar tadi.


Pautan berita penuh dan bergambar di di Ops Pemansuhan SST bermula, ribuan premis perniagaan diperiksa. Wardah Berita dan Informasi Ops Pemansuhan SST bermula, ribuan premis perniagaan diperiksa diterbitkan oleh Media Prima Berhad dan diulangsiar dari Portal Berita Harian Online.
Ops Pemansuhan SST bermula, ribuan premis perniagaan diperiksa Reviewed by Bellicose on 2:37 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.