Top Ad unit 728 × 90

Link Permohonan Moratorium Bank B40 M40

Link Permohonan Moratorium Bank B40 M40 medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Link Permohonan Moratorium Bank B40 M40

Perkongsian kali ini melibatkan pautan link permohonan moratorium bank untuk mereka yang terjejas dengan keadaan wabak covid-19 ini.

Kerajaan prihatin dengan keresahan rakyat terutamanya mereka yang mempunyai pinjaman dan terkesan COVID-19. Sejak April hingga September lalu, Malaysia merupakan negara pertama di dunia memberi moratorium pinjaman secara automatik bagi meringankan beban semua peminjam. Dengan peralihan ke arah Bantuan Pembayaran Bersasar mulai 1 Oktober yang lepas, institusi perbankan telah terus menawarkan moratorium lanjutan dan lain-lain kaedah bantuan pembayaran.

Setakat ini, lebih daripada 650 ribu permohonan bantuan pembayaran telah diterima, dengan kadar kelulusan tinggi iaitu 98 peratus. Bantuan dari segi pemanjangan moratorium atau fleksibiliti pembayaran balik telah diberikan kepada mereka yang kehilangan pekerjaan, serta kepada individu dan PKS yang pendapatannya terus terjejas oleh wabak COVID-19. Pada masa yang sama, bank telah melaporkan bahawa sekitar 85 peratus peminjam telah meneruskan semula pembayaran pinjaman mereka tanpa meminta bantuan sejak moratorium automatik berakhir.

Untuk peminjam dari golongan M40, proses permohonan bantuan bayaran balik pinjaman akan dipermudahkan. Peminjam hanya perlu membuat pengisytiharan kendiri atau self-declarationpengurangan pendapatan untuk mendapat bantuan bayaran balik. Fleksibiliti-fleksibiliti ini akan bermula pada Disember 2020

Siapa Layak:
  1. Golongan Terjejas Pendapatan
  2. Pengusaha mikro, kecil dan sederhana
  3. Golongan B40
  4. Golongan M40 (Terpulang pada bank)
DUA Pakej Moratorium (Bantuan Bayaran Pembiayaan Bersasar):
  1. Menangguhkan ansuran bulanan selama 3 bulan; atau
  2. Mengurangkan ansuran bulanan pembiayaan sehingga 50% selama 6 bulan

LINK BANK (PERMOHONAN) –>

Selepas permohonan online, bank akan semak kelayakan kita. Selalunya bank akan hubungi peminjam untuk pengesahan. Cara permohonan setiap bank berbeza, ada yang isi online form, ada yang perlu email. Kalau anda nak, boleh tekan link, baca syarat dan buat permohonan.

Kongsikan kepada rakan-rakan yang mungkin memerlukan moratorium ini.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

The post Link Permohonan Moratorium Bank B40 M40 appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Link Permohonan Moratorium Bank B40 M40

Link Permohonan Moratorium Bank B40 M40 merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Link Permohonan Moratorium Bank B40 M40 atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Link Permohonan Moratorium Bank B40 M40 Reviewed by Unknown on 11:16 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.