Top Ad unit 728 × 90

Koleksi RPT 2020 Dual Language Program DLP Year 1-Year 6

Koleksi RPT 2020 Dual Language Program DLP Year 1-Year 6 medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Koleksi RPT 2020 Dual Language Program DLP Year 1-Year 6

Perkongsian ini melibatkan rancangan pengajaran tahunan RPT 2020 Dual language program bagi RPT 2020 untuk mata pelajaran Mathematics dan Science dari Year 1 hingga Year 6 untuk KSSR dan KSSR Semakan.

Program Dwibahasa atau Dual Language Programme (DLP) adalah satu program di bawah Dasar Memartabatkan Bahasa Malaysia Memperkukuhkan Bahasa Inggeris (MBMMBI). Ia dilaksanakan di Sekolah Kebangsaan dan Sekolah Menengah Kebangsaan Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) secara rintis pada tahun 2016 melibatkan 300 buah sekolah.

Program DLP memberi pilihan kepada sekolah-sekolah yang layak untuk menjalankan sesi pengajaran dan pembelajaran dalam bahasa Inggeris selain daripada bahasa Malaysia bagi mata pelajaran Matematik, Sains, Teknologi Maklumat dan Komunikasi. Pelaksanaan DLP bertujuan untuk menyokong penguasaan kemahiran berbahasa Inggeris murid melalui peningkatan masa pendedahan kepada bahasa Inggeris secara tidak langsung. Dengan pengukuhan dwibahasa seseorang murid, DLP boleh memberi peluang kepada murid untuk meningkatkan akses, penerokaan pelbagai ilmu untuk bersaing di peringkat global serta meningkatkan kebolehpasaran murid di alam pekerjaan.

RPT disediakan bagi membolehkan guru mengajar sesuatu kandungan pembelajaran mengikut tempoh yang telah ditetapkan. RPT ini telah dikongsikan oleh rakan-rakan guru bagi membantu guru lain melaksanakan tugasan dengan mudah.

Jutaan terima kasih kepada guru yang berkongsi. Hanya tuhan dapat membalas jasa guru atas amal jariah ini. Jangan lupa minta pentadbir tanda tangan dahulu rpt ini sebagai tanda telah menyemak rpt ini.

Para guru boleh mengubah rpt 2020 mengikut kesesuaian takwim sekolah masing-masing. RPT ini akan dikemaskini dari semasa ke semasa. Jutaan terima kasih kepada rakan guru yang menyumbang rpt ini, In sha Allah bermanfaat kepada rakan guru di seluruh Malaysia ini.

Berikut merupakan Koleksi RPT 2020 Dual Language Program DLP Year 1-Year 6

Koleksi RPT 2020 DLP Mathematics Year 1 – Year 6

Koleksi RPT 2020 DLP Science Year 1 – Year 6

Selamat merancang cikgu dan kongsikan kepada rakan guru anda.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

The post Koleksi RPT 2020 Dual Language Program DLP Year 1-Year 6 appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Koleksi RPT 2020 Dual Language Program DLP Year 1-Year 6

Koleksi RPT 2020 Dual Language Program DLP Year 1-Year 6 merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Koleksi RPT 2020 Dual Language Program DLP Year 1-Year 6 atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Koleksi RPT 2020 Dual Language Program DLP Year 1-Year 6 Reviewed by Unknown on 10:51 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.