Top Ad unit 728 × 90

Takwim Aktiviti Sekolah 2020

Takwim Aktiviti Sekolah 2020 medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Takwim Aktiviti Sekolah 2020

Takwim atau kalendar boleh ditakrifkan sebagai satu rekod perjalanan waktu atau sistem susunan masa yang membahagikan tahun menjadi bulan, bulan menjadi minggu dan minggu menjadi hari1. Takwim memainkan peranan yang sangat penting dalam kehidupan manusia sejak dari tamadun awal, masyarakat primitif Sumeria di Babylon dipercayai adalah manusia pertama yang membuat takwim2.

Takwim merupakan sistem masa yang berkait rapat dengan aktiviti sosial dan keagamaan yang membantu manusia menguruskan kehidupan seharian dengan lebih sistematik dan berkualiti. Dalam Islam sendiri, takwim berperanan mencari kesempurnaan dalam perlaksanaan ibadat seperti penentuan bagi awal bulan Ramadandan hari wukuf.

Takwim ini telah dirancang berdasarkan keperluan semasa Sesi Persekolahan 2014 di SK Penajis. Takwim ini adalah sebagai panduan kepada semua guru dalam melaksanakan semua program yang telah dirancang.

Jika terdapat sebarang penambahan program atau aktivtiti, guru boleh memaklumkannya kepada pihak pentadbir dan perlu dicatatkan pada ruangan catatan takwin sebagai rujukan.

Semua program yang telah dirancang perlulah dilakukan mengikut tarikh yang telah ditetapkan. Jika berlaku sebarang kekangan dimana program itu terpaksa dibatalkan atau ditunda, perubahan tersebut juga perlu dimaklumkan kepada pentadbir dan personel terlibat dan dicatatkan juga di dalam ruangan catatan takwin.

Semua program dan aktiviti yang dirancang telah diperbincangkan diperingkat pengurusan yang terlibat dan telah dipersetujui demi kepentingan murid-murid dan warga sekolah. Namun sekiranya terdapat sebarang maklumbalas penambahbaikkan, perlulah dimaklumkan kepada Guru Besar, Guru Penolong Kanan atau Penyelaras Program tersebut.

Berikut merupakan takwim aktiviti sekolah 2020 untuk kegunaan pentadbiran sekolah..

Fail Takwim Sekolah untuk Perancangan Aktiviti 2020

Semoga bermanfaat kepada guru dan pelajar/murid

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

 

The post Takwim Aktiviti Sekolah 2020 appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Takwim Aktiviti Sekolah 2020

Takwim Aktiviti Sekolah 2020 merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Takwim Aktiviti Sekolah 2020 atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Takwim Aktiviti Sekolah 2020 Reviewed by Unknown on 10:41 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.