Top Ad unit 728 × 90

Kertas Kerja Pertandingan Beyblade dan Peraturan

Kertas Kerja Pertandingan Beyblade dan Peraturan medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Kertas Kerja Pertandingan Beyblade dan Peraturan

Sudah jadi perkara biasa sekarang ini untuk sekolah mengadakan pertandingan beyblade melibatkan murid murid di sekolah rendah. Malah bukan sekolah sahaja yang menganjurkan pertandingan ini, pihak luar seperti persatuan belia turut sama mengadakan pertandingan beyblade ini.

Di peringkat sekolah rendah, pertandingan ini boleh dikatakan sebagai salah satu aktiviti sebagai satu pertandingan dalam satu murid satu sukan dan juga untuk salah satu aktiviti untuk mengisi masa lapang memandangkan ramai kanak kanak mempunyai beyblade.

Contoh kertas kerja beyblade….

OBJEKTIF

Memberikan kesedaran keseronokan kepada murid dalam permainan Beyblade. Memberikan pendedahan kepada murid tentang peraturan permainan yang dipertandingkan. Mengeratkan ikatan silaturahim antara murid. Melatih murid mematuhi peraturan dan berdisiplin serta mendengar arahan yang diberikan. Mengelakkan murid ketagih dengan permainan video. Meningkatkan semangat bersaing secara sihat dalam kalangan murid.

Terbuka kepada semua murid-murid Tahun 2 hingga Tahun 5 sahaja. Penyertaan adalah secara individu dengan kebenaran ibu bapa. Penyertaan secara percuma dan terhad 1 beyblade 1 peserta. Beyblade yang digunakan adalah beyblade jenis burst dan milik Peserta. Walaubagaimanapun, JK PSS akan menyediakan 10 beyblade bagi murid-murid yang tidak berkemampuan untuk menyertainya

Perlawanan adalah mengikut jadual perlawanan secara liga Setiap perlawanan  mempunyai 3 pusingan. 2 pemenang kumpulan akan ke peringkat seterusnya dan berentap hingga  ke pusingan akhir

PENGADILAN Setiap perlawanan akan diadili orang seorang pengadil. Keputusan pengadil adalah muktamad. Kemenangan dikira apabila beyblade peserta berjaya: i) mengeluarkan beyblade pihak lawan daripada stadium atau bertahan paling lama atau  berjaya memecahkan beyblade pihak lawan.

Berikut merupakan koleksi kertas kerja pertandingan Beyblade di peringkat sekolah

Contoh kertas kerja Pertandingan (sekolah) Beyblade

Contoh 2 Kertas kerja Beyblade di Sekolah

Semoga perkongsian ini bermanfaat kepada guru.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

The post Kertas Kerja Pertandingan Beyblade dan Peraturan appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Kertas Kerja Pertandingan Beyblade dan Peraturan

Kertas Kerja Pertandingan Beyblade dan Peraturan merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Kertas Kerja Pertandingan Beyblade dan Peraturan atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Kertas Kerja Pertandingan Beyblade dan Peraturan Reviewed by Unknown on 5:55 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.