Top Ad unit 728 × 90

Bahan guru 2019 RPT DSKP HSP Pelaporan Sekolah Rendah dan Menengah

Bahan guru 2019 RPT DSKP HSP Pelaporan Sekolah Rendah dan Menengah medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Bahan guru 2019 RPT DSKP HSP Pelaporan Sekolah Rendah dan Menengah

Bulan Januari sudah berlalu. Setelah sebulan berhempas pulas rakan guru dalam menyediakan bahan persediaan untuk melancarkan aktiviti pengajaran dan pembelajaran dengan pelbagai bahan penting seperti RPT, DSKP dan RPH.

 

Antara bahan yang diperlukan oleh guru adalah DSKP sebagai rujukan dan panduan kepada guru untuk mencari kandungan pengajaran dan pembelajaran berdasarkan mata pelajaran tertentu.

Koleksi Lengkap DSKP HSP Tingkatan 1 hingga Tingkatan 5 2019

Koleksi Lengkap DSKP Tahun 1 hingga Tahun 6 KSSR dan KSSR Semakan

Bahan seterusnya adalah melibatkan rancangan pengajaran tahunan RPT yang membahagikan kandungan DSKP kepada minggu minggu tertentu dalam setahun.

Rancangan pengajaran ini telah disediakan dan dirangka bagi membolehkan semua kandungan pembelajaran dapat disampaikan kepada pelajar sepanjang tahun. Pada asasya, rpt sekolah menengah adalah sama sahaja bagi rpt sekolah rendah. kedua dua rpt ini membahagikan kandungan kurikulum kepada minggu minggu sepanjang tahun.

Setiap mata pelajaran perlu ada rpt nya tersendiri dan disimpan oleh para guru. RPT tersebut juga perlu ada cop penolong kanan pentadbiran atau guru besar sendiri bagi menandakan bahawa rpt tersebut telah disemak oleh pentadbir.

Koleksi RPT Tingkatan 1 hingga Tingkatan 5 2019

Koleksi RPT Tahun 1 hingga Tahun 6 KSSR dan KSSR Semakan

Bahan seterusnya adalah melibatkan pelaporan bagi merekod perkembangan dan penguasaan murid dalam kandungan pelajaran.

PBD Tahun 1

PBD Tahun 2

Koleksi Pelaporan KSSR Sekolah Rendah

Koleksi Tapak Pelaporan Tingkatan 1

Koleksi Tapak Pelaporan Tingkatan 2

Perkongsian bahan seterusnya adalah melibatkan bahan berkaitan dengan pengurusan kokurikulum di sekolah seperti pengurusan fail gerko, modul untuk guru penasihat sukan dan pelbagai lagi.

Bahan Kokurikulum 2019(fail gerko,modul sukan permainan)

Berikut pula merupakan bahan berkaitan dengan panitia panitia mata pelajaran di sekolah. Bahan adalah berkaitan dengan fail panitia, aktiviti panitia dan pelbagai lagi.

Koleksi Minit Mesyuarat Panitia

Contoh Aktiviti Tahunan Panitia

Bahan Lengkap Fail Panitia

Bahan seterusnya adalah berkaitan dengan rancangan pengajaran harian RPH. Dalam rph ini akan terdapat tarikh, waktu, masa, topik dan kandungan pembelajaran, aktiviti yang dirangka, bahan bantu mengajar yang digunakan dan juga refleksi terhadap pengajaran yang telah dilaksanakan. Melalui tranformasi sekolah 25 juga, penerapan PAK 21 ke dalam rph juga dititikberatkan. RPH Ts25 ini pastinya sedikit lebih panjang berbanding rph yang biasa disediakan oleh rakan guru.Rakan guru boleh rujuk pelbagai bahan di bawah.

RPH Sekolah Rendah Tahun 1 hingga Tahun 6

eRPH Sekolah Menengah

eRPH Sekolah Rendah

RPH Ts25 Sekolah Menengah

RPH Ts25 Sekolah Rendah

Semoga bermanfaat.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

The post Bahan guru 2019 RPT DSKP HSP Pelaporan Sekolah Rendah dan Menengah appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Bahan guru 2019 RPT DSKP HSP Pelaporan Sekolah Rendah dan Menengah

Bahan guru 2019 RPT DSKP HSP Pelaporan Sekolah Rendah dan Menengah merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Bahan guru 2019 RPT DSKP HSP Pelaporan Sekolah Rendah dan Menengah atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Bahan guru 2019 RPT DSKP HSP Pelaporan Sekolah Rendah dan Menengah Reviewed by Unknown on 11:51 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.