Top Ad unit 728 × 90

Koleksi Modul Sains Aman Jaya UPSR

Koleksi Modul Sains Aman Jaya UPSR medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Koleksi Modul Sains Aman Jaya UPSR

Ramai guru beranggapan bahawa subjek Sains UPSR merupakan subjek yang senang lulus tapi sukar untuk mendapat markah yang cemerlang iaitu A. Oleh itu, bagi membantu murid, pelbagai bentuk latih tubi dan persediaan perlu diberikan kepada mereka supaya murid lebih bersedia dalam menghadapi UPSR nanti.

Modul perkongsian ini mengandungi modul tahun 3, tahun 4, taun 5 dan tahun 6 yang mengandungi modul lulus dan modul cemerlang

Rajah 7 menunjukkan  objek yang diperbuat daripada bahan yang berlainan  . Label kan objek di bawah dengan perkataan  boleh menyerap air atau kalis air. Rajah 6 menunjukkan sejenis tumbuhan . Labelkan ciri-ciri yang terdapat pada bahagian tumbuhan pada rajah 6.Rajah 4 menunjukkan sebuah magnet dan beberapa objek  yang boleh ditarik oleh magnet dan  objek yang tidak ditarik oleh magnet.

Maklumat  di bawah  menerangkan  tentang sejenis kumpulan haiwan Makan tumbuhan dan haiwan lain. Mempunyai kombinasi gigi yang boleh memotong, mengoyak dan mengisar makanan. Contohnya seperti monyet.  Ramalkan kemungkinan yang akan berlaku jika haiwan  mempunyai satu jenis tabiat makan sahaja.

Mariam menjalankan satu penyiasatan untuk mengkaji faktor – faktor yang menyebabkan  pengaratan. Klip kertas A direndam di dalam air paip manakala klip kertas B direndam di dalam minyak.

Baca situasi di bawah. Aiman  dapati buku latihan dalam beg sekolahnya basah akibat terkena air hujan semasa dia sedang pulang dari sekolah. Apakah yang perlu dilakukan oleh Aiman agar buku latihannya tidak basah jika terkena air hujan ? Sumber asas bahan terdiri daripada tumbuhan, haiwan , batuan dan petroleum.

Rajah 4 di bawah menunjukkan pengukuran panjang yang menggunakan alat tidak piawai. Lengkapkan rajah 4 di bawah dengan bahagian anggota badan dan alat tidak piawai yang digunakan untuk mengukur panjang.

Berikut merupakan modul Sains aman jaya UPSR untuk latih tubi murid.

Modul UPSR Aman Jaya Tahun 3

Modul UPSR Aman Jaya Tahun 4

Modul UPSR Aman Jaya Tahun 5

Modul UPSR Aman Jaya Tahun 6

Semoga bermanfaat.

.Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com ]

The post Koleksi Modul Sains Aman Jaya UPSR appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Koleksi Modul Sains Aman Jaya UPSR

Koleksi Modul Sains Aman Jaya UPSR merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Koleksi Modul Sains Aman Jaya UPSR atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Koleksi Modul Sains Aman Jaya UPSR Reviewed by Unknown on 1:05 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.