Top Ad unit 728 × 90

Koleksi Bahan 4 Minggu Menjelang UPSR 2018

Koleksi Bahan 4 Minggu Menjelang UPSR 2018 medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Koleksi Bahan 4 Minggu Menjelang UPSR 2018

4 minggu lagi menjelang bermulanya UPSR 2018 bagi Sekolah Kebangsaan dan 24 hari sahaja lagi masa yang masih tinggal bagi sekolah jenis kebangsaan. Debaran pasti semakin terasa namun baki masa yang masih tinggal ini boleh dimaksimun dengan sebaik mungkin sebelum tibanya peperiksaan sebenar dengan bentuk soalan ulangkaji dan tips yang pelbagai.

Murid perlu belajar mengawal perasaan dengan cara memahami sebab utama mengapa timbulnya perasaan tertekan tersebut. Murid juga perlu mengambil tahu sebab anda berasa terlalu berdebar dan resah menjelang peperiksaan. Murid perlu sedar bahawa tekanan perasaan  itu sebenarnya disebabkan oleh perkara yang anda selalu fikirkan. Murid perlu belajar bertenang, bersemangat dan yakin bahawa anda akan berjaya.

DI saat semakin hampir dengan peperiksaan ini, murid perlulah menyediakan jadual belajar dan mengatur masa dengan efisien. Murid juga perlu mengelakkan diri daripada melakukan aktiviti tidak berfaedah dalam minggu peperiksaan, sebaliknya menyusun atur jadual agar lebih kepada aktiviti ulang kaji.

Bagi mereka yang beragama Islam, biasakanlah berwuduk setiap kali ingin membuat ulang kaji. Berwuduk akan menenangkan jiwa dan akan memudahkan kita mengingati apa yang dipelajari. Selain itu jangan sesekali melupakan solat dan jangan abaikan amalan membaca Al-Quran.

Bahan menjelang upsr 2018 yang paling asas yang ingin dikongsikan adalah berkaitan dengan persediaan UPSR 2018 secara umum.

Bank Soalan Koleksi Percubaan UPSR 2018

Kupasan Mutu Jawapan Kertas Peperiksaan UPSR 2017 SK SJKC SJKT

 Jadual waktu UPSR 2018

Koleksi lengkap kertas sebenar UPSR 2017(SK)

Koleksi lengkap kertas sebenar UPSR 2016 (sk)

Bank soalan percubaan UPSR 2016 dari pelbagai negeri

Himpunan terbesar percubaan UPSR 2017 pelbagai negeri

Analisis kertas Bahasa Melayu Pemahaman Penulisan UPSR 2017

Analisis kertas Bahasa Inggeris Pemahaman Penulisan UPSR 2017

Bahan gerak gempur UPSR

Berikut pula merupakan koleksi nota upsr. Mahupun kebanyakan berpendapat ulangkaji latihan lebih penting berbanding dengan membaca nota ketika peperiksaan semakin sangat hampir, namun, input input terkini dan juga proses murid mengingat kembali istilah, fakta atau nota berkaitan masih penting.

Perkongsian berikut pula melibatkan pelbagai bahan, nota, panduan tips dan sebagainya untuk digunakan sebagai nilai tambah kepada murid sebelum bermulanya peperiksaan UPSR September nanti. Bahan bahan yang dikongsikan merupakan update bagi bulan Ogos 2018. Mahupun begitu, pengunjung perlu sentiasa melayari laman ini kerana proses kemaskini sentiasa dilakukan dari semasa ke semasa untuk membantu guru dan calon UPSR membuat persediaan rapi. Berikut merupakan bahan menjelang UPSR 2018 mengikut mata pelajaran.

Koleksi Bahan Persediaan Bahasa Melayu UPSR

Koleksi Bahan Persediaan Bahasa Inggeris UPSR

Koleksi Bahan Persediaan Matematik UPSR

Koleksi Bahan Persediaan Sains UPSR

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram.Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

The post Koleksi Bahan 4 Minggu Menjelang UPSR 2018 appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Koleksi Bahan 4 Minggu Menjelang UPSR 2018

Koleksi Bahan 4 Minggu Menjelang UPSR 2018 merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Koleksi Bahan 4 Minggu Menjelang UPSR 2018 atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Koleksi Bahan 4 Minggu Menjelang UPSR 2018 Reviewed by Unknown on 3:52 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.