Top Ad unit 728 × 90

Koleksi Bank Soalan Sepanjang Tahun 2018 KSSR

Koleksi Bank Soalan Sepanjang Tahun 2018 KSSR medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Koleksi Bank Soalan Sepanjang Tahun 2018

Peperiksaan atau ujian adalah salah satu bentuk pentaksiran yang dilaksanakan di sekolah sama ada sekolah rendah atau menengah.

Peperiksaan secara umumnya dapat ditakrifkan sabagai satu cara untuk mengukur keupayaan dan kemampuan seseorang terhadap sesuatu yang dipelajari atau kemahiran yang diikuti.Peperiksaan juga dikira sebagai kayu ukur bagi menentukan keupayaan serta kemampuan seseorang di dalam sistem pemarkahan sama ada cemerlang, baik, sederhana atau gagal.

Peperiksaan dapat menggalakkan pelajar mengambil berat terhadap apa yang dipelajarinya serta mengenal pasti kelemahan dan kekuatan diri dalam sesuatu mata pelajaran. Peperiksaan mampu mempertingkatkan diri seseorang daripada malas kepada rajin, gagal kepada jaya, sederhana kepada baik dan baik kepada cemerlang.

Ada sekolah yang melaksanakan 2 sahaja peperiksaan iaitu ketika pertengahan tahun dan akhir tahun dan ada juga pihak sekolah mengadakan 4 kali peperiksaan iaitu bulan mac, pertengahan tahun (mei), september dan akhir tahun (november). Semua ini bergantung kepada pentadbiran sekolah.

Perkongsian kali melibatkan ujian peperiksaan sebanyak 4 kali setahun iaitu bulan mac, mei, september dan november. Soalan disediakan hanyalah contoh untuk sekolah kebangsaan.

Soalan tahun 2 2018 kssr semakan 2017  juga turut disediakan sehingga bulan mac. Bagi bulan mei september dan november, soalan mengikut sukat kssr semakan 2017 untuk kegunaan tahun 2018 akan dikongsikan menjelang sebelum bermulanya peperiksaan.

Apa yang perlu diingatkan di sini adalah bahawa peperiksaan bukanlah suatu bentuk penilaian yang terbaik untuk melabelkan seseorang itu sebagai ‘bodoh'(stupid) atau ‘pandai'(clever), kerana peperiksaan bukanlah satu instrumen penilaian yang menyeluruh untuk menguji pencapaian seseorang..

Berikut merupakan koleksi bank soalan sepanjang tahun sekolah rendah kebangsaan pelbagai mata pelajaran. Koleksi ini akan dikemaskini pada sepanjang tahun sebelum bermulanya sesi peperiksaan.

Bulan Mac

Bank Soalan Koleksi Ujian Bulan Mac Tahun 1 – Tahun 6 2018

Bulan Mei

Bank Soalan Koleksi Ujian Pertengahan Tahun Tahun 1 – Tahun 6

Bulan September

Koleksi Bank Soalan Ujian Pertengahan Penggal 2 (september)

Akhir Tahun November

Koleksi Bank Soalan Ujian Akhir Tahun Tahun 1 – Tahun 6

Semoga bermanfaat.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

The post Koleksi Bank Soalan Sepanjang Tahun 2018 KSSR appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Koleksi Bank Soalan Sepanjang Tahun 2018 KSSR

Koleksi Bank Soalan Sepanjang Tahun 2018 KSSR merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Koleksi Bank Soalan Sepanjang Tahun 2018 KSSR atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Koleksi Bank Soalan Sepanjang Tahun 2018 KSSR Reviewed by Unknown on 12:09 AM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.