Top Ad unit 728 × 90

Mock Test UPSR Matematik JPN Perak

Mock Test UPSR Matematik JPN Perak medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Mock Test UPSR Matematik JPN Perak

UPSR semakin tiba. Pelbagai usaha dan alternatif yang dilakukan dan dilaksanakan oleh JPN dan PPD setiap negeri untuk mempertingkatkan pencapaian murid dalam peperiksaan UPSR nanti.

Antara usaha yang dilakukan oleh JPN Perak adalah mengadakan ujian mock test menjelang bermulanya UPSR sebenar nanti. Perkongsian kali ini melibatkan kertas matematik kertas 1 dan 2.

Berikut merupakan contoh soalan ujian tersebut.

Alia bergerak dari kedudukannya 4 unit mengufuk dan 2 unit mencancang ke pejabat pos. Plotkan kedudukan pejabat pos pada Satah Cartes. Azura juga hendak ke pejabat pos dengan pergerakan 2 unit mengufuk dan 3 unit mencancang. Hitungkan perbezaan pergerakan, dalam km, antara Alia dan Azura

Hitungkan jumlah jisim mereka berempat, dalam kg, apabila guru kelas mereka, Encik Azran yang jisimnya dua kali ganda jisim Aimin menyertai kumpulan mereka.

Nyatakan kebolehjadian Encik Lim mendapat gilirannya dalam tempoh 5 minit daripada nombor giliran semasa. Secara purata setiap pelanggan mengambil masa selama 10 minit untuk setiap urusan. Hitungkan tempoh masa menunggu Encik Lim untuk mendapatkan gilirannya.

Setiap balang mengandungi 85 keping biskut. Ramlah telah menyiapkan 4200 balang biskut yang ditempah oleh pelanggannya. Hitungkan jumlah kesemua biskut yang disediakan oleh Ramlah. Zety membeli 3 balang biskut. Dia telah memakan 45 keping biskut itu. Baki biskut itu telah dikongsi sama banyak antara Zety dan 4 orang rakannya. Hitungkan bilangan biskut yang diterima oleh setiap orang.

Sebuah lantai berbentuk segi empat tepat berkuran 27 m panjang dan 10 m lebar. Tiga helai permaidani berbentuk segi empat sama yang sama besar diletakkan di atas lantai itu. Setiap permaidani itu bersisi 5 m. Hitungkan luas, dalam m², kawasan yang tidak ditutupi oleh permaidani itu.

Berikut merupakan kertas soalan mock test bagi matematik ini.

math kertas 1

math kertas 2

skema k2

Semoga bermanfaat kepada guru.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di http://ift.tt/2qvqNZn  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> http://ift.tt/2qvHS5G

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com

The post Mock Test UPSR Matematik JPN Perak appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Mock Test UPSR Matematik JPN Perak

Mock Test UPSR Matematik JPN Perak merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Mock Test UPSR Matematik JPN Perak atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Mock Test UPSR Matematik JPN Perak Reviewed by Unknown on 9:44 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.