Top Ad unit 728 × 90

Latih Tubi Gerak Gempur UPSR

Latih Tubi Gerak Gempur UPSR medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Gerak Gempur UPSR Pelbagai Bahan Latih Tubi

Sudah bulan Jun, UPSR Ujian Pencapaian Sekolah Rendah yang bakal diadakan pada Ogos/September nanti semakin hampir. Hanya tinggal 3 bulan sahaja lagi bagi mempersiapkan diri murid-murid sebelum peperiksaan menjelma.

gerak gempur upsr

Setiap tahun pihak sekolah akan merancang program dan aktiviti khas untuk kecemerlangan akademik khasnya untuk murid tahun 6 yang akan menduduki UPSR.

Dalam masa 3 bulan ini, pastinya pihak sekolah akan terus menggandakan usaha bagi meningkatkan pencapaian murid sama ada melalui pelaksanaan kem motivasi, klinik peperiksaan, kelas tambahan petang dan malam, program berbentuk kerohanian dan pelbagai lagi program yang boleh membantu perkembangan diri murid.

Antara program yang biasa dilakukan adalah program gerak gempur UPSR dengan memberikan murid pelbagai bentuk dan aras soalan yang dikumpulkan daripada pelbagai sumber.

Ada pihak sekolah yang menjalankan program gerak gempur ini dengan mengadakan kelas tambahan yang sangat intensif. Kelas tambahan diadakan pada waktu petang, malam dan ada juga diadakan pada waktu hujung minggu.

Antara sebab kenapa perlunya program gerak gempur ini adalah untuk

1.Melahirkan calon yang berkeyakinan dan berkebolehan mencapai sasaran dalam UPSR.
2.Murid dapat belajar dalam kumpulan secara berkesan dalam dan luar bilik darjah.
3.Untuk mencapai sasaran peratus lulus yang ditetapkan oleh pihak sekolah dan PPD seiring dengan matlamat pendidikan nasional.
4.Melahirkan rasa akrab dan perkongsian antara murid dan guru.
5.Meningkatkan mutu pembelajaran murid dan kaedah menjawab dengan lebih berkesan dalam memperolehi pencapaian optimum.
6.Menggalakkan penglibatan semua warga sekolah secara aktif dalam mencapai sasaran kecemerlangan peperiksaan awam dengan kerjasama pihak luar, PIBG dan masyarakat setempat.

Berikut merupakan bahan gerak gempur UPSR yang telah dikumpulkan dan akan diteruskan pengumpulannya dari masa ke semasa.

Bahan Gerak Gempur UPSR Bahasa Inggeris

Bahan Gerak Gempur UPSR Sains

Bahan Gerak Gempur UPSR Bahasa Melayu

Semoga perkongsian ini bermanfaat kepada guru.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di http://ift.tt/2qvqNZn  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> http://ift.tt/2qvHS5G

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

The post Latih Tubi Gerak Gempur UPSR appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Latih Tubi Gerak Gempur UPSR

Latih Tubi Gerak Gempur UPSR merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Latih Tubi Gerak Gempur UPSR atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Latih Tubi Gerak Gempur UPSR Reviewed by Unknown on 1:01 AM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.