Top Ad unit 728 × 90

Doa untuk 30 hari di Bulan Ramadhan

Doa untuk 30 hari di Bulan Ramadhan medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Doa untuk 30 hari di Bulan Ramadhan

Bulan Ramadhan ataupun bulan puasa hampir tiba. Tinggal beberapa hari lagi sebelum bermulanya bulan yang mulia ini iaitu bulan Ramadhan.

Bulan Ramadhan ini merupakan bulan yang perlu direbut oleh semua umat Islam kerana amalan yang dilakukan pada bulan ini akan dilipat gandakan ganjarannya. Tambahan pula, di dalam bulan ini terdapat malam lailatulqadar iatu malam seribu bulan.

Pada kali ini, dikongsikan amalan doa yang berbeza iaitu 30 doa yang boleh diamalkan selama 30 hari di bulan Ramadhan.

Ini merupakan doa bagi menyambut kedatangan bulan Ramadhan iaitu : Ya Allah berkahilah kami di bulan Rajab dan Sya’ban, serta pertemukanlah kami dengan bulan Ramadhan

Antara terjemahan doa yang terdapat dalam perkongsian kali ini adalah :

Malam yang pertama  : Ya Allah, jadikan puasaku di bulan ini sebagai puasa orang-orang yang berpuasa sebenarnya, shalat malamku di dalamnya sebagai orang yang shalat malam sebenarnya, bangunkan daku di dalamnya dari tidurnya orang-orang yang lalai. Bebaskan aku dari dosa-dosaku wahai Tuhan semesta alam. Maafkan aku wahai Yang Memberi ampunan kepada orang-orang yang berbuat dosa.

Malam yang kedua : Ya Allah, dekatkan daku di bulan ini kepada keridhaan-Mu. Jauhkan daku di dalamnya dari kemurkaan dan kebencian-Mu, serta bimbinglah daku untuk membaca ayat-ayat-Mu dengan rahmat-Mu wahai yang Paling Pengasih dari semua yang mengasihi.

Malam yang ketiga : Ya Allah, karuniakan kepadaku di dalamnya pengetahuan dan kesadaran, jauhkan daku di dalamnya dari kebodohan dan kepalsuan, dan berikan kepadaku bagian dari setiap kebaikan yang diturunkan di dalamnya dengan kedermawanan-Mu wahai Yang Maha Dermawan semua yang dermawan

30 Doa di Bulan Ramadhan

Semoga bermanfaat untuk dikongsi bersama rakan guru dan murid murid. Jutaan terima kasih kepada yang berkongsi. Semoga pahala amalan jariah ini berkekalan.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di http://ift.tt/2qvqNZn  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> http://ift.tt/2qvHS5G

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

The post Doa untuk 30 hari di Bulan Ramadhan appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Doa untuk 30 hari di Bulan Ramadhan

Doa untuk 30 hari di Bulan Ramadhan merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Doa untuk 30 hari di Bulan Ramadhan atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Doa untuk 30 hari di Bulan Ramadhan Reviewed by Unknown on 1:11 AM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.