Top Ad unit 728 × 90

Koleksi Soalan Objektif Bahasa Inggeris Kertas 1 UPSR Format Baharu

Koleksi Soalan Objektif Bahasa Inggeris Kertas 1 UPSR Format Baharu medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Koleksi Soalan Objektif Bahasa Inggeris Kertas 1 UPSR Format Baharu

UPSR semakin hampir. Bermula tahun 2016, format UPSR teah bertukar di mana lebih ke arah soalan berbentuk subjektif dan soalan pada aras tinggi atau lebih dikenali dengan kemahiran berfikir aras tinggi.

Sebelum peperiksaan tiba, guru pasti telah habis mengajar setiap topik atau bab yang perlu kita pelajari. Ulangkaji semula bab-bab yang dirasakan susah atau bab yang telah ditarget. Namun, langkah selamat adalah dengan belajar semua bab dengan cara belajar yang dirasakan boleh membantu ketika hari peperiksaan.

Pelajar yang akan menduduki peperiksaan sewajarnya membuat persediaan yang terancang dan awal. Persediaan peperiksaan meliputi jasmani, emosi, rohani dan intelektual. Ini sangat penting kepada semua pelajar. Sekiranya kita melihat kepada aspek jasmani, sudah tentu  tahap kesihatan kecergasan wajar di titik berat. Bak kata pepatah badan cergas minda cerdas.

Kismis, kurma atau susu misal sangat  membantu dalam proses pembelajaran. Inilah yang di amalkan oleh mereka yang sudah berjaya. Namun begitu sekiranya kita melihat dari sudut emosi pula ia sangat penting sebelum tiba hari peperiksaan. Emosi yang tidak stabil sebenarnya boleh mengganggu fokus seseorang.

Jadi seseorang yang akan menghadapi peperiksaan sebaiknya tidak wajar diganggu menjelang peperiksaan hingga tamat. Mereka wajar diberi ruang untuk bersama dengan buku-buku dan nota mereka. Ada kala  mereka perlukan masa untuk menghafal, mengingat dan membuat nota ringkas sebelum hari peperiksaan.

Berikut merupakan beberapa kandungan di dalam bahan Koleksi Soalan Objektif Bahasa Inggeris Kertas 1 UPSR Format Baharu

It was Sports Day in my school. The school field ___________(7) beautifully decorated with colourful flags. Many parents came to _____________(8) their children. They clapped ______________(9) cheered loudly.

Yesterday, Hafiz’s school celebrated National Day. All the pupils of the school           12           dressed up in their traditional costumes. The school band led          13           pupils in a march pass around the school field. All the pupils were carrying           14           waving the Jalur Gemilang our national flag. The headmaster gave a talk about the events that led to           15           country’s independence. Everybody was shouting Merdeka! Merdeka!. It was indeed a most memorable day for all the pupils of Hafiz’s school.

Berikut merupakan modul koleksi soalan objektif bahasa inggeris kertas 1 upsr

Koleksi Soalan English Paper Objective Question 1-20

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

The post Koleksi Soalan Objektif Bahasa Inggeris Kertas 1 UPSR Format Baharu appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Koleksi Soalan Objektif Bahasa Inggeris Kertas 1 UPSR Format Baharu

Koleksi Soalan Objektif Bahasa Inggeris Kertas 1 UPSR Format Baharu merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Koleksi Soalan Objektif Bahasa Inggeris Kertas 1 UPSR Format Baharu atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Koleksi Soalan Objektif Bahasa Inggeris Kertas 1 UPSR Format Baharu Reviewed by Unknown on 1:41 AM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.