Top Ad unit 728 × 90

Pelancong asing berbogel di puncak Kinabalu

Pelancong asing berbogel di puncak Kinabalu - Berita dan Peristiwa Penting. Informasi Semasa dan Maklumat Ilmu. Perkongsian Wardah Berita Terkini, SOKESTO Bestari.

Pelancong asing berbogel di puncak Kinabalu

KOTA KINABALU: Taman-Taman Sabah mengesahkan 10 pelancong asing, termasuk empat wanita berbogel di South Peak, Gunung Kinabalu yang gambarnya tersebar pada 30 Mei lalu.

Pengarahnya, Dr Jamili Nais, berkata malim gunung yang mengiringi pelancong terbabit sudah membuat laporan dan menulis surat kepada Taman-Taman Sabah berhubung kejadian berkenaan.

Beliau berkata, pada tarikh berkenaan, beberapa malim gunung mengiringi seramai 27 pelancong dari Eropah mendaki Gunung Kinabalu dengan 10 orang daripadanya berbogel di kawasan South Peak.

"Menurut malim gunung yang mengiringi kumpulan itu, beliau telah menegur dan melarang pendaki , asing terbabit melakukan aksi berkenaan. Bagaimanapun pendaki terbabit mengeluarkan kata-kata kesat terhadap beliau," katanya dalam satu kenyataan berhubung kejadian itu, di sini, sebentar tadi.


Pautan berita penuh dan bergambar di di Pelancong asing berbogel di puncak Kinabalu. Wardah Berita dan Informasi Pelancong asing berbogel di puncak Kinabalu diterbitkan oleh Media Prima Berhad dan diulangsiar dari Portal Berita Harian Online.
Pelancong asing berbogel di puncak Kinabalu Reviewed by Bellicose on 5:04 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.