Top Ad unit 728 × 90

Kertas Kerja Hari Anugerah Cemerlang 2019 Buku Program

Kertas Kerja Hari Anugerah Cemerlang 2019 Buku Program medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Kertas Kerja Hari Anugerah Cemerlang 2019

Perkongsian kali ini melibatkan kertas kerja dan buku program bagi Hari Anugerah Cemerlang 2019 dan konvokesyen prasekolah yang kebiasaannya dilaksanakan pada bulan november atau oktober.

Contoh sedikit berkenaan dengan kertas kerja

PENGENALAN

Hari Anugerah Cemerlang merupakan agenda tahunan Sekolah Kebangsaan iaitu bagi menghargai murid-murid yang cemerlang dalam bidang akademik, sahsiah mahupun kokurikulum. Kecemerlangan murid mencerminkan perkembangan serta kemajuan sekolah, dalam melahirkan modal insan dan seterusnya membuktikan sekolah  adalah sebagai satu institusi  pendidikan yang berwibawa. Di samping itu, Hari Anugerah Cemerlang juga adalah sebagai medium untuk mengeratkan hubungan antara sekolah dengan masyarakat setempat.

MATLAMAT

Memberi penghargaan kepada murid-murid yang cemerlang serta berpotensi dalam bidang akademik, kokurikulum dan kepimpinan.

  • Memupuk emosi murid-murid agar berazam ingin maju, berlumba-lumba menuju kejayaan dan setanding dengan orang yang telah berjaya.
  • Membantu membina budaya sekolah yang cemerlang dengan aktiviti yang bersifat positif.
  • Mengembangkan bakat murid dari segi kepimpinan, keyakinan terhadap diri sendiri, individu yang berpengetahuan , berkebolehan dan berkemahiran.
  • Mengeratkan kerjasama antara ibubapa atau penjaga murid dengan pihak pentadbiran dan guru-guru.
  • Membina dan memupuk semangat berdisiplin, bekerjasama, berketrampilan, bersatu padu dan muhibah antara rakan.

RASIONAL

  • Menjadi motivasi kepada murid-murid supaya berusaha bersungguh-sungguh dalam pelajaran.
  • Menimbulkan minat dalam kalangan murid untuk terus cemerlang dan berjaya dalam bidang akademik dan kokurikulum di samping memiliki sahsiah terpuji.

Berikut merupakan kertas kerja hari anugerah cemerlang termasuk buku program dan konvokesyen pra. Terima kasih kepada yang menyumbang.

Semoga bermanfaat.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

The post Kertas Kerja Hari Anugerah Cemerlang 2019 Buku Program appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Kertas Kerja Hari Anugerah Cemerlang 2019 Buku Program

Kertas Kerja Hari Anugerah Cemerlang 2019 Buku Program merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Kertas Kerja Hari Anugerah Cemerlang 2019 Buku Program atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Kertas Kerja Hari Anugerah Cemerlang 2019 Buku Program Reviewed by Unknown on 10:14 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.