Top Ad unit 728 × 90

Orang kanan Sepp Blatter pindah wang AS$10 juta - Akhbar

Orang kanan Sepp Blatter pindah wang AS$10 juta - Akhbar - Berita dan Peristiwa Penting. Informasi Semasa dan Maklumat Ilmu. Perkongsian Wardah Berita Terkini, SOKESTO Bestari.

Orang kanan Sepp Blatter pindah wang AS$10 juta - Akhbar

NEW YORK: Setiausaha Agung Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA), Jerome Valcke, orang kanan Sepp Blatter dikatakan membuat transaksi bank AS$10 juta ke dalam akaun yang dikawal seorang pegawai tertinggi badan induk bola sepak dunia itu.

Akhbar New York Times hari ini melaporkan, pihak berkuasa persekutuan Amerika Syarikat (AS) berkata pemindahan wang berjuta dolar pada 2008 dari akaun FIFA yang dikawal bekas naib presidennya, Jack Warner adalah kunci utama yang membawa kepada pembongkaran skandal rasuah FIFA.

Akhbar itu memetik beberapa pegawai penguatkuasa AS berkata, pembayaran itu adalah aspek yang membawa kepada penahanan sembilan pegawai FIFA, minggu lalu.

Ia itu menunjukkan penyiasatan mengenai pemindahan wang itu semakin menghampiri kepada Blatter, kata akhbar itu. - AFP


Pautan berita penuh dan bergambar di di Orang kanan Sepp Blatter pindah wang AS$10 juta - Akhbar. Wardah Berita dan Informasi Orang kanan Sepp Blatter pindah wang AS$10 juta - Akhbar diterbitkan oleh Media Prima Berhad dan diulangsiar dari Portal Berita Harian Online.
Orang kanan Sepp Blatter pindah wang AS$10 juta - Akhbar Reviewed by Bellicose on 9:49 AM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.