Top Ad unit 728 × 90

Template Pelaporan PBD Tahap 1 dan Tahun 4 KSSR Semakan 2020

Template Pelaporan PBD Tahap 1 dan Tahun 4 KSSR Semakan 2020 medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Template Pelaporan PBD Tahap 1 dan Tahun 4 KSSR Semakan 2020

Perkongsian kali ini melibatkan tapak template pelaporan PBD Tahap 1 dan Tahun 4 KSSR Semakan bagi mata pelajaran Sekolah Kebangsaan dan juga tapak pelaporan bagi mata pelajaran sekolah jenis kebangsaan.

Terdapat 6 tahap penguasaan dalam pelaporan ini yang akan menentukan penguasaan murid dalam setiap mata pelajaran. Antara 6 tahap penguasaan tersebut adalah seperti Tahap 1 di mana Murid tahu perkara asas atau boleh melakukan kemahiran asas atau memberi respons terhadap perkara yang asas.

Tahap 2 pula murid menunjukkan kefahaman untuk menukar bentuk komunikasi atau menterjemah serta menjelaskan apa yang telah dipelajari. Tahap 3 memberi tanggapan umum di mana murid menggunakan pengetahuan untuk melaksanakan sesuatu kemahiran pada suatu situasi.

Tahap 4 pula murid melaksanakan sesuatu kemahiran dengan beradab iaitu mengikut prosedur atau secara sistematik.

Tahap 5 adalah Murid melaksanakan sesuatu kemahiran pada situasi baharu dengan mengikut prosedur atau secara sistematik serta tekal dan bersikap positif manakala tahap 6 murid berupaya menggunakan pengetahuan dan kemahiran sedia ada untuk digunakan pada situasi baharu secara sistematik, bersikap positif, kreatif dan inovatif serta boleh dicontohi.

Bermula 2020, tahap 1 dari tahun 1 hingga tahun 3 menggunakan pelaporan bilik darjah berdasarkan kurikulum standard sekolah rendah KSSR semakan bermula 2017 versi yang terkini adalah versi 3. Tiada lagi peperiksaan pertengahan tahun dan peperiksaan akhir tahun bagi murid tahap 1 bermula 2019 kerana akan menggunakan pentaksiran bilik darjah sepenuhnya.

Bagi tahap 2, murid tahun 4 akan menggunakan template pelaporan PBD yang mengandungi SK dan SJK bermula tahun 2020. Namun, peperiksaan pertengahan tahun dan akhir tahun masih diteruskan di tahap 2 KSSR dan KSSR Semakan.

Template yang dikongsikan ini menggabungkan semua mata pelajaran yang dipelajari pada tahun tersebut. Kongsikan kepada rakan guru.

Berikut merupakan tapak template PBD Tahap 1 dan Tahun 4 KSSR Semakan SK dan SJK

PBD Tahun 1 versi 3 kssr semakan

Template PBT Tahun 2 kssr semakan versi 3 2019

Template PBD Tahun 3 KSSR Semakan Versi 3

Template Pelaporan PBD Tahun 4 SK KSSR Semakan

Pelaporan PBD Tahun 4 SJK

Bagi template berdasarkan mata pelajaran, boleh rujuk di bawah

Lengkap Pelaporan PBD Tahun 1 KSSR Semakan 2017 Semua Subjek Pentaksiran Bilik Darjah

Lengkap Pelaporan PBD Tahun 2 KSSR Semakan 2017 Semua Subjek

Terima kasih.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram.Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

The post Template Pelaporan PBD Tahap 1 dan Tahun 4 KSSR Semakan 2020 appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Template Pelaporan PBD Tahap 1 dan Tahun 4 KSSR Semakan 2020

Template Pelaporan PBD Tahap 1 dan Tahun 4 KSSR Semakan 2020 merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Template Pelaporan PBD Tahap 1 dan Tahun 4 KSSR Semakan 2020 atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Template Pelaporan PBD Tahap 1 dan Tahun 4 KSSR Semakan 2020 Reviewed by Unknown on 1:18 AM Rating: 5

1 comment:

  1. According to Stanford Medical, It is really the one and ONLY reason this country's women live 10 years longer and weigh on average 19 kilos less than we do.

    (Just so you know, it is not about genetics or some secret-exercise and really, EVERYTHING related to "how" they eat.)

    P.S, What I said is "HOW", not "what"...

    Tap on this link to see if this easy test can help you find out your true weight loss potential

    ReplyDelete

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.