Top Ad unit 728 × 90

Tarikh Permohonan ke IPG 2020 untuk bakal guru

Tarikh Permohonan ke IPG 2020 untuk bakal guru medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Tarikh Permohonan ke IPG untuk bakal guru

Antara laluan kerjaya yang meningkat naik adalah kerjaya guru atau pendidik.

Saban tahun, syarat dan kemasukan ke IPG ini semakin bertambah ketat dan sukar kerana terlalu banyak persaingan dan permohonan yang dilakukan oleh murid lepasan SPM.

Antara faktor yang menarik ramai pemohon yang sering “disebut-sebut” oleh masyarakat luar adalah kerana kerjaya guru adalah mulia, kerja terjamin kerana lepas habis belajar terus posting ( tak tahulah betul ke tak), elaun, belajar percuma dan pelbagai lagi kelebihan yang diperolehi oleh guru pelatih.

Kemasukan ke Institut Pendidikan Guru 2020 melibatkan Program Ijazah Sarjana Muda Perguruan, Program Kembar Praperkhidmatan Ijazah Sarjana Muda Bahasa Perancis, dan Program Penghantara Pelajar Cemerlang ke Luar Negara Pendidikan Islam untuk Lepasan SPM 2017, 2018 dan 2019.

Permohonan bermula 24 Februari 2020 Jam 12 Tengahari dan tutup pada 31 Mac 2020 jam 11.59 malam.

Mohon di

Pautan Permohonan IPG di UPUONLINE

Maklumkan kepada keluarga dan rakan-rakan untuk memeriksa dahulu pengkhususan dan opsyen yang ditawarkan ketika memohon.

Pastikan opsyen yang dipohon adalah opsyen yang digemari.

Diharap mereka yang benar-benar meminati bidang keguruan sahaja yang memohon masuk kerana bidang pendidikan semakin banyak perubahan dan dasar yang pelbagai yang perlu dipatuhi oleh guru.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

The post Tarikh Permohonan ke IPG 2020 untuk bakal guru appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Tarikh Permohonan ke IPG 2020 untuk bakal guru

Tarikh Permohonan ke IPG 2020 untuk bakal guru merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Tarikh Permohonan ke IPG 2020 untuk bakal guru atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Tarikh Permohonan ke IPG 2020 untuk bakal guru Reviewed by Unknown on 4:23 PM Rating: 5

1 comment:

  1. Your Affiliate Profit Machine is waiting -

    Plus, making money online using it is as simple as 1---2---3!

    Here are the steps to make it work...

    STEP 1. Choose which affiliate products you want to push
    STEP 2. Add PUSH BUTTON TRAFFIC (this ONLY takes 2 minutes)
    STEP 3. Watch the affiliate products system grow your list and sell your affiliate products on it's own!

    Are you ready?

    Click here to start running the system

    ReplyDelete

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.