Top Ad unit 728 × 90

RPH KSSR Minggu 8 2020

RPH KSSR Minggu 8 2020 medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

RPH KSSR Minggu 8 2020

Rancangan Pengajaran Harian ini merupakah RPH bagi sekolah rendah KSSR termasuk KSSR Semakan bagi minggu kelapan iaitu 16 Februari 2020 hingga 21 Februari…RPH akan dikemaskini dari semasa ke semasa….Minggu ini merupakan minggu yang pertama bagi bulan Februari.

Antara perkara yang mesti dilakukan oleh seseorang yang bergelar guru pada setiap hari adalah pastinya menyediakan rancangan pengajaran harian. (RPH). RPH harus disediakan sebelum pdpc dilaksanakan di dalam kelas.

Untuk makluman kepada mereka yang bukan bergelar guru, rph ini perlu disediakan untuk setiap kali waktu pengajaran. Contohnya, jika pada hari itu guru tersebut masuk mengajar 4 kelas mata pelajaran, maka, guru tersebut perlu menyediakan 4 rph pada hari tersebut yang lengkap sebelum dapat masuk ke dalam kelas untuk mengajar.

RPH ini merupakan satu garis panduan kepada guru yang dirangka oleh guru sendiri untuk mengajar sesuatu kelas.

Dalam rph ini akan terdapat tarikh, waktu, masa, topik dan kandungan pembelajaran, aktiviti yang dirangka, bahan bantu mengajar yang digunakan dan juga refleksi terhadap pengajaran yang telah dilaksanakan. Melalui tranformasi sekolah 25 juga, penerapan PAK 21 ke dalam rph juga dititikberatkan. RPH Ts25 ini pastinya sedikit lebih panjang berbanding rph yang biasa disediakan oleh rakan guru.

Ada guru yang pernah membuat lebih 1000 rph setahun ekoran mengajar kelas bagi mata pelajaran kecil seperti pendidikan kesihatan, pendidikan jasmani dan muzik. Guru ini mengajar 18 mata pelajaran berbeza setiap minggu.

Berikut merupakan koleksi RPH KSSR bagi minggu 8 2020….

Koleksi RPH Tahun 6

Koleksi RPH Tahun 5

Koleksi RPH Tahun 4 KSSR Semakan

Koleksi RPH Tahun 3 KSSR Semakan

Koleksi RPH Tahun 2 KSSR Semakan

Koleksi RPH Tahun 1

Semoga bermanfaat kepada guru.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

The post RPH KSSR Minggu 8 2020 appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

RPH KSSR Minggu 8 2020

RPH KSSR Minggu 8 2020 merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link RPH KSSR Minggu 8 2020 atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
RPH KSSR Minggu 8 2020 Reviewed by Unknown on 2:50 AM Rating: 5

1 comment:

  1. Look at the way my acquaintance Wesley Virgin's report starts with this SHOCKING and controversial video.

    You see, Wesley was in the army-and shortly after leaving-he discovered hidden, "MIND CONTROL" tactics that the government and others used to get whatever they want.

    THESE are the exact same SECRETS tons of celebrities (notably those who "come out of nothing") and top business people used to become rich and successful.

    You probably know that you use only 10% of your brain.

    That's mostly because most of your brainpower is UNTAPPED.

    Maybe this thought has even occurred IN YOUR very own mind... as it did in my good friend Wesley Virgin's mind around 7 years back, while riding an unregistered, trash bucket of a car without a driver's license and with $3.20 on his banking card.

    "I'm very frustrated with living paycheck to paycheck! When will I become successful?"

    You've taken part in those types of questions, right?

    Your success story is waiting to start. You just need to take a leap of faith in YOURSELF.

    WATCH WESLEY SPEAK NOW

    ReplyDelete

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.