Top Ad unit 728 × 90

Koleksi Contoh Item PT3 KSSM Pelbagai Matapelajaran

Koleksi Contoh Item PT3 KSSM Pelbagai Matapelajaran medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Koleksi Contoh Item PT3 KSSM Pelbagai Matapelajaran

Bermula 2019, PT3 berdasarkan kandungan KSSM akan menggunakan format PT3 yang berbeza dengan format PT3 yang lama.

Antara mata pelajaran terlibat sebanyak 20 subjek adalah pelbagai bahasa utama seperti Bahasa Melayu, Inggeris, Cina, Tamil, Iban, Kadazan, Semai, Arab dan Punjabi, Pendidikan Islam, Matematik, Sains, dan pelbagai lagi.

Antara perubahan format pt3 Bahasa Melayu adalah Kertas 1 menggunakan jenis item objektif aneka pilihan, objektif pelbagai bentuk dan subjektif respon terhad. Bagi kertas 2 pula menggunakan subjektif respons terhad dan subjektif respons terbuka. Ujian lisan masih dikekalkan.

Bagi bahasa inggeris, kertas 1 menggunakan objektif aneka pilihan, objektif pelbagai bentuk dan subjektif respon terhad. Bagi kertas 2 pula menggunakan subjektif respons terhad dan subjektif respons terbuka. Ujian lisan masih dikekalkan iaitu ujian lisan bertutur dan ujian lisan mendengar.

Bagi sejarah pula menggunakan objektif aneka pilihan, subjektif respon terhad dan subjektif respon terbuka. Bahagian A (objektif mengandungi 20 soalan 20 markah), Bahagian B 4 soalan objektif sebanyak 40 markah, dan bahagian C jawab 2 daripada 4 soalan dengan markah 40 markah.

Diharapkan dengan perkongsian contoh contoh item yang disediakan oleh Lembaga Peperiksaan ini dapat membantu guru guru di sekolah membina item sendiri berpandukan format dan contoh ini.

Berikut merupakan Koleksi Contoh Item PT3 KSSM Pelbagai Matapelajaran bermula pada tahun 2019.

Contoh Item Geografi PT3

Contoh Item Bahasa Arab PT3

Contoh Item Sejarah PT3

Item Contoh Bahasa Tamil PT3 KSSM 2019

Item Contoh Bahasa Semai PT3

Contoh Item PT3 Bahasa Cina

Contoh Item Al Syariah Pt3

Contoh Item Usul Al din PT3

Contoh Item Reka Bentuk teknologi PT3 KSSM

Contoh Item Asas Sains Komputer Pt3

COntoh Item Sains Pt3

Contoh Item Matematik PT3 KSSM

Contoh Item Pendidikan Islam PT3

Contoh Item Bahasa Punjabi PT3

Contoh Item Bahasa Iban Tingkatan 3

Item Contoh Bahasa KadazanDusun PT3 KSSM 2019

Contoh item Pt3 Seni visual kssm

Item Contoh Seni Teater PT3 Bermula 2019

Item Contoh Seni Tari PT3 KSSM

Item Contoh Seni Muzik PT3 KSSM 2019

Semoga bermanfaat.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

The post Koleksi Contoh Item PT3 KSSM Pelbagai Matapelajaran appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Koleksi Contoh Item PT3 KSSM Pelbagai Matapelajaran

Koleksi Contoh Item PT3 KSSM Pelbagai Matapelajaran merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Koleksi Contoh Item PT3 KSSM Pelbagai Matapelajaran atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Koleksi Contoh Item PT3 KSSM Pelbagai Matapelajaran Reviewed by Unknown on 11:27 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.