Top Ad unit 728 × 90

Modul Cemerlang Bahasa Melayu UPSR

Modul Cemerlang Bahasa Melayu UPSR medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Modul Cemerlang Bahasa Melayu UPSR

UPSR Ujian pencapaian sekolah rendah semakin hampir. Pelbagai bahan dan modul latih tubi perlu disediakan oleh guru untuk memberikan input tambahan dan soalan persediaan kepada murid.

Perkongsian ini melibatkan modul cemerlang bahasa melayu upsr yang tidak dipastikan daripada negeri mana. Yang pasti, modul ini telah disediakan pada tahun 2017.

Pada modul ini, terdapat gabungan bahasa melayu pemahaman dan bahasa melayu penulisan. Setiap bahagian bagi kedua-dua kertas peperiksaan ini dibahagikan kepada bahagian masing-masing.

Berikut merupakan contoh soalan modul ini…Dimulakan dengan soalan pemahaman bahagian B.

Tersemat di benak dara berenam,

Perawan yang baik dijadikan tamsil;

Bioteknologi ternak dan tanam,

  1. Nyatakan duasumbangan bioteknologi dalam bidang pertanian.
  2. Nyatakan duakeistimewaan lembu kacukan.
  3. Senaraikan duaproduk kelapa sawit yang kamu tahu.

Soalan berbentuk berita…

SHAH ALAM, 19 Oktober 2015  Rapid Bus Sendirian Berhad, pengendali bus ‘Rapid KL’ hari ini memperkenalkan perkhidmatan bas dua tingkat bagi laluan U64 iaitu dari Taman Sri Muda, Seksyen 25 Shah Alam ke Pasar Seni, Kuala Lumpur.

Pengurus Zon Tiga, Sarifudin bin Saidin berkata, perkhidmatan itu adalah untuk laluan keempat menggunakan kemudahan bas dua tingkat selepas laluan U80 dari Seksyen Dua, Shah Alam ke Pasar Seni, U30 dari Ampang ke KLCC dan dari Kajang ke Jalan Silang di ibu kota.

  1. Mengapakan perkhidmatan bas dua tingkat ‘Rapid KL’ tidak dapat disediakan bagi kesemua laluan yang meliputi Shah Alam dan Kuala Lumpur
  2. Berapakah anggaran penumpang perkhidmatan bas dua tingkat ‘Rapid KL’ bagi hari-hari bekerja dan hari-hari cuti umum? Nyatakan anggaran lebihan penumpang bagi hari cuti umum dengan hari bekerja?

Berikut merupakan modul cemerlang upsr Bahasa Melayu

Modul Cemerlang Bahasa Melayu

Semoga bermanfaat.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di http://ift.tt/2qvqNZn  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> http://ift.tt/2qvHS5G

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

The post Modul Cemerlang Bahasa Melayu UPSR appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Modul Cemerlang Bahasa Melayu UPSR

Modul Cemerlang Bahasa Melayu UPSR merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Modul Cemerlang Bahasa Melayu UPSR atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Modul Cemerlang Bahasa Melayu UPSR Reviewed by Unknown on 10:19 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.