Top Ad unit 728 × 90

Senarai Harga Dan Buku Teks Sekolah Rendah KSSR Semakan

Senarai Harga Dan Buku Teks Sekolah Rendah KSSR Semakan medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Senarai Harga Dan Buku Teks Sekolah Rendah KSSR Semakan

Perkongsian kali ini berkenaan dengan Senarai harga dan senarai buku teks sekolah rendah KSSR Semakan untuk makluman ibu bapa dan guru.

Buku teks merupakan bahan rujukan terpenting kepada guru selain DSKP yang dibekalkan oleh pihak kementerian. Antara kepentingan buku teks adalah

PERTAMA : Adalah sebagai bahan bantu mengajar yang membantu guru dalam proses bagi merancang organisasi dan maklumat serta aktiviti dalam pnp.. KEDUA : Bahan atau sumber rujukan utama murid sekolah rendah yang membolehkan murid memperoleh bahan khusus dalam bentuk yang telah disatukan.

KETIGA : Sumber maklumat yang seragam.Memudahkan guru mengajar kerana semua murid mempunyai sumber pelajaran yang sama. KEEMPAT : Mempunyai gambar, graf, peta, dan bahan-bahan ilustrasi yang memudahkan pemahaman murid.

KELIMA : Mempunyai bahan-bahan pengajaran seperti latihan dan soalan yang meringankan beban guru dalam penyediaan bahan pnp. KEENAM : Soalan-soalan peperiksaan dibuat berdasarkan buku teks dan memudahkan murid mengulangkaji semua isi pelajaran dalam buku teks.

KETUJUH : Dibuat berdasarkan sukatan pelajaran dan huraian sukatan pelajaran yang mengehadkan tahap penguasaan pelajar mengikut darjah. KELAPAN : Tidak membebankan ibubapa untuk membeli buku teks kerana diberi percuma oleh kerajaan.

Berikut merupakan buku teks dalam format digital

Buku Teks Digital

Senarai buku teks dan harga sekolah rendah

 

Untuk pelbagai info boleh follow telegram dan web di bawah

Semoga kita semua dimurahkan rezeki dan dipermudahkan dalam urusan permohonan sama ada pelaburan, permohonan kerja, biasiswa ataupun sambung belajar.

The post Senarai Harga Dan Buku Teks Sekolah Rendah KSSR Semakan appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Senarai Harga Dan Buku Teks Sekolah Rendah KSSR Semakan

Senarai Harga Dan Buku Teks Sekolah Rendah KSSR Semakan merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Senarai Harga Dan Buku Teks Sekolah Rendah KSSR Semakan atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Senarai Harga Dan Buku Teks Sekolah Rendah KSSR Semakan Reviewed by Unknown on 12:16 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.