Top Ad unit 728 × 90

Panduan Permohonan Bantuan Prihatin Nasional 2.0

Panduan Permohonan Bantuan Prihatin Nasional 2.0 medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Panduan Permohonan Bantuan Prihatin Nasional 2.0

Bantuan Prihatin Nasional adalah salah satu bantuan yang disediakan oleh Kerajaan dalam Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat yang akan diberikan secara one-off kepada golongan B40 dan M40.Pemberian Bantuan Prihatin Nasional bagi golongan B40 adalah berdasarkan pangkalan data Bantuan Sara Hidup.Manakala Bantuan Prihatin Nasional bagi golongan M40 adalah berdasarkan data percukaian Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDNM).

Berikut merupakan panduan permohonan Bantuan Prihatin Nasional 2.0

BPN 2.0adalah bantuan tambahanyang disediakan oleh Kerajaan Perikatan Nasional kepada golongan berpendapatan B40 dan M40 (kadar pendapatan di Soalan.5) untuk meringankan beban rakyat akibat pandemikCOVID-19.Pemberian BPN2.0 adalah berdasarkan pangkalan data BPN 2020(B40 dan M40)yang merangkumi 10.6 juta penerima yang diluluskansebelum ini.

Permohonan baharu BPN 2.0dibuka mulai 15 Oktober -15November 2020(1 bulan)

Bagaimanakah cara untuk memohon BPN2.0? Permohonan BPN 2.0boleh dibuat melalui

i. Dalam talian https://bpn.hasil.gov.my; atau

ii.Penghantaran borang manual ke Cawangan / Pusat Khidmat Hasil (PKH)/ UTC LHDNM. Borang permohonan boleh dimuat turun di portal https://bpn.hasil.gov.my.

Siapakah yang layak menerimaBPN2.0? PenerimaBPN 2.0adalah penerima yang telah menerima bayaran terakhir BPN 2020sebelum ini

Adakah saya perlu membuat permohonan BPN2.0?Anda tidak perlu memohon BPN 2.0sekiranya telah menerima bayaran terakhir BPN 2020sebelum in

Proses pembayaran BPN 2.0 adalah seperti gambar di bawah

Bilakah tarikh pembayaran permohonan baharuBPN 2.0 akan dibuat? Pembayaran bagi permohonan baharu BPN 2.0 akan dibuatsecara sekaligus pada Januari 2021.

Saya adalahpasangan kepadapenerima BPN 2020 sebelum ini di bawah kategori Isi Rumah dan telah bercerai.Adakah saya layak untuk menerima BPN 2.0 kategori ibu / bapa tunggal? Anda boleh mengemukakan permohonan baharu/rayuan mulai 15 Oktober 2020 kategori ibu / bapa tunggal sekiranya menepati syarat kelayakan.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram.Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

The post Panduan Permohonan Bantuan Prihatin Nasional 2.0 appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Panduan Permohonan Bantuan Prihatin Nasional 2.0

Panduan Permohonan Bantuan Prihatin Nasional 2.0 merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Panduan Permohonan Bantuan Prihatin Nasional 2.0 atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Panduan Permohonan Bantuan Prihatin Nasional 2.0 Reviewed by Unknown on 7:16 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.