Top Ad unit 728 × 90

Kertas Kerja Hari Sukan Negara 2020 Norma Baharu

Kertas Kerja Hari Sukan Negara 2020 Norma Baharu medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Kertas Kerja Hari Sukan Negara 2020 Norma Baharu

Hari Sukan Negara telah di isytiharkan pada setiap hari Sabtu minggu kedua bulan Oktober setiap tahun. Sambutan Hari Sukan Negara ini merupakan suatu inisiatif Kementerian Belia dan Sukan di mana ia adalah satu langkah pro aktif didalam proses transformasi ke arah mencapai hasrat menjadikan Malaysia sebagai sebuah ‘Negara Bersukan’ (Sporting Nation).

Oleh yang demikian, Hari Sukan Negara di jadikan agenda nasional yang selari dengan matlamat negara ke arah Wawasan 2020.

Pada tahun 2020 ini, sambutan Hari Sukan Negara disambut dalam keadaan norma baharu di mana negara dan dunia masih berperang dengan wabak covid19. Sambutan bakal diisi dengan pelbagai aktiviti sukan dan riadah untuk memastikan setiap lapisan masyarakat mengambil bahagian dalam meraikan Sambutan Hari Sukan Negara tersebut yang akan diraikan secara serentak di seluruh pelusuk tanah air. Semua pihak melalui penglibatan sektor awam, swasta dan rakyat keseluruhannya akan berganding bahu menganjur dan menyertai program dan aktiviti sukan dan kecergasan pada hari berkenaan.

Hari Sukan Negara ini adalah penting di dalam usaha kerajaan menggalakkan rakyat menerapkan amalan budaya hidup cergas dan aktif memandangkan peratusan masyarakat Malaysia yang aktif bersukan masih lagi rendah iaitu pada kadar sekitar 40 peratus berbanding dengan 50 hingga 60 peratus di negara maju. Budaya sukan melalui amalan gaya hidup cergas dan aktif pada masa yang sama dapat membantu menurunkan kadar penyakit kronik dikalangan rakyat Malaysia.

Pada tahun 2020 ini, dalam keadaan negara mengekang penularan wabak covid 19 ini, sekolah boleh mengelakkan perhimpunan ramai terutama ketika melakukan senamrobik. Murid boleh dikumpulkan di beberapa kawasan yang luas dalam kawasan sekolah. Selain itu, utamakan sukan yang tidak bersentuhan badan.

Kertas kerja hari sukan negara norma baharu di bawah

Kertas Kerja Hari Sukan negara Norma baharu 2020

Kertas kerja lengkap dengan aturcara, peranan jawatankuasa dan struktur organisasi.

Jangan lupa maklumkan kepada rakan anda berkenaan perkara ini.

Semoga setiap sekolah dapat melaksanakan Hari Sukan Negara sebaik mungkin.

Jutaan terima kasih kepada pihak yang sanggup berkongsi.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram.

Follow kami di telegram -> https://telegram.me/sumberpendidikan

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

The post Kertas Kerja Hari Sukan Negara 2020 Norma Baharu appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Kertas Kerja Hari Sukan Negara 2020 Norma Baharu

Kertas Kerja Hari Sukan Negara 2020 Norma Baharu merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Kertas Kerja Hari Sukan Negara 2020 Norma Baharu atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Kertas Kerja Hari Sukan Negara 2020 Norma Baharu Reviewed by Unknown on 4:16 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.