Top Ad unit 728 × 90

Garis Panduan Pembukaan Semula Prasekolah

Garis Panduan Pembukaan Semula Prasekolah medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Garis Panduan Pembukaan Semula Prasekolah

Perkongsian kali ini berkenaan dengan Garis Panduan Pembukaan Semula Prasekolah di mana prasekolah akan mula beroperasi bermula 1 Julai 2020.

Antara garis panduan adalah

Guru dan Pembantu Pengurusan Murid perlu mengambil tindakan seperti yang berikut:

2.2.1 Memakai pelitup muka semasa bersama-sama dengan murid.

2.2.2 Memastikan gate keeping dijalankan bagi memeriksa suhu badan dan membuat saringan gejala. Ibu bapa / penjaga dan murid yang bergejala tidak dibenarkan memasuki kawasan prasekolah.

2.2.3 Memastikan ibu bapa / penjaga tidak memasuki kelas prasekolah / tabika / tadika.

2.2.4 Mencuci tangan dengan air dan sabun atau pensanitasi tangan (hand sanitizer) sebelum serta selepas aktiviti PdP.

Ibu bapa / penjaga perlu mengambil tindakan seperti yang berikut:

2.3.1 Memastikan anak / anak jagaan berada dalam keadaan sihat sebelum hadir ke prasekolah / tabika / tadika. Anak / anak jagaan yang tidak sihat tidak dibenarkan hadir.

2.3.2 Memastikan anak / anak jagaan menjaga kebersihan diri.

2.3.3 Menghantar dan mengambil anak / anak jagaan mengikut waktu yang ditentukan.

2.3.4 Menggalakkan anak / anak jagaan memakai pelitup muka. Anak / anak jagaan berimuniti badan yang rendah mesti sentiasa memakai pelitup muka manakala anak / anak jagaan yang tidak boleh mengurus pemakaian pelitup muka tidak perlu memakainya.

2.3.5 Mematuhi tatacara pelawat masuk ke premis prasekolah / tabika / tadika semasa menghantar dan mengambil anak / anak jagaan.

2.3.6 Memastikan anak / anak jagaan tidak membawa beg sekolah dan bekalan makanan / minuman (pengecualian diberikan kepada anak / anak jagaan yang memerlukan

Berikut merupakan dokumen Garis Panduan Pembukaan semula prasekolah

Garis Panduan Pembukaan Semula PraSekolah

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

The post Garis Panduan Pembukaan Semula Prasekolah appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Garis Panduan Pembukaan Semula Prasekolah

Garis Panduan Pembukaan Semula Prasekolah merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Garis Panduan Pembukaan Semula Prasekolah atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Garis Panduan Pembukaan Semula Prasekolah Reviewed by Unknown on 10:16 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.