Top Ad unit 728 × 90

Divider RPH Cuti Perintah Kawalan Pergerakan Covid-19

Divider RPH Cuti Perintah Kawalan Pergerakan Covid-19 medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Divider RPH Cuti Perintah Kawalan Pergerakan Covid-19

Bermula 18 Mac, Kerajaan Malaysia akan mengenakan Perintah Kawalan Pergerakan bagi menangani penularan wabak covid-19. 4 fasa pkp setakat ini yang telah dan akan dilakasanakan oleh kerajaan Malaysia.

Fasa 1 18 Mac -31 Mac

Fasa 2 1 April – 14 April

Fasa 3 15 April – 28 April

Fasa 4 29 April  – 11 Mei

Kemungkinan (fasa 5) – 12 Mei -25 Mei

Sepanjang tempoh ini, para guru boleh membuat kerja di rumah dan sebagai penjawat awam perlu akur dengan arahan kerajaan dan kementerian Pendidikan Malaysia.

Adakah semua premis KPM ditutup?

Ya. Semua prasekolah, sekolah kerajaan dan swasta termasuk sekolah harian, sekolah berasrama penuh, sekolah antarabangsa, sekolah ekspatriat, pusat tahfiz, kolej dan pusat GENIUS dan lain- lain institusi pendidikan rendah, menengah dan pra-universiti serta Institut Pendidikan Guru ditutup sepenuhnya dalam tempoh tersebut. Namun begitu, kemudahan asrama disediakan seperti biasa kepada semua pelajar KM dan IPG yang masih tinggal di asrama. Semua bahagian dan agensi bawah Kementerian Pendidikan Malaysia, Jabatan Pendidikan Negeri (JPN) dan Pejabat Pendidikan Daerah (PPD) juga ditutup.

Dalam tempoh ini, KPM menggalakkan guru melaksanakan kerja di rumah dan murid boleh mengulangkaji pelajaran sepanjang tempoh perintah ini sama ada atas talian ataupun melalui buku teks dan buku aktiviti.

Guru juga perlu menyediakan rph sempena tempoh ini dilaksanakan dan memadai menulis rph dengan nota Cuti Perintah Kawalan Pergerakah.

Berikut merupakan divider RPH cuti perintah kawalan pergerakan PKP untuk Fasa 1 hingga Fasa 4.

Minggu 13, 14 15

Divider RPH Minggu 16 2020

Divider RPH Minggu 17 2020

Divider RPH Minggu 18 2020

Divider RPH Minggu 19 2020

Divider RPH Minggu 20 2020

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

The post Divider RPH Cuti Perintah Kawalan Pergerakan Covid-19 appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Divider RPH Cuti Perintah Kawalan Pergerakan Covid-19

Divider RPH Cuti Perintah Kawalan Pergerakan Covid-19 merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Divider RPH Cuti Perintah Kawalan Pergerakan Covid-19 atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Divider RPH Cuti Perintah Kawalan Pergerakan Covid-19 Reviewed by Unknown on 11:35 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.