Top Ad unit 728 × 90

Login Sistem HRMIS 2.0.

Login Sistem HRMIS 2.0. medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Sistem Guru Online
Sistem Guru Online - Komuniti Pendidikan Malaysia

Login Sistem HRMIS 2.0. Human Resource Management Information System (HRMIS) adalah sistem di bawah Aplikasi Perdana Projek Kerajaan Elektronik, Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) di bawah semua agensi sektor awam.

Objektif HRMIS 2.0 adalah

  • Membolehkan perancangan tenaga kerja dan penentuan saiz perkhidmatan awam yang berkesan melalui maklumat pengurusan sumber manusia;
  • Mengautomasikan proses operasi pengurusan sumber manusia;
  • Membangunkan maklumat sumber manusia yang bersepadu dan kemas kini untuk tujuan perancangan sumber manusia yang berkesan;
  • Memudahkan komunikasi dan integrasi secara horizontal, penyelarasan proses sumber manusia dan capaian melalui single window;
  • Menyumbang ke arah pewujudan persekitaran paperless; dan
  • Menyediakan satu sistem maklumat sumber manusia yang terbuka dan fleksibel serta kemas kini bagi memenuhi keperluan pengurusan di pelbagai peringkat agensi.

Disini, Sistem Guru Online ingin berkongsi sedikit info tentang sistem pengurusan sumber manusia secara atas talian ini;

Sistem HRMIS 2.0

1. HRMIS 2.0 Login 

HRMIS boleh dicapai melalui Portal hrmis seperti berikut :

Pautan Login ke HRMIS 2.0

 

Perhatian : Pegawai dan Staf yang bukan dari Sekolah, Pejabat Pendidikan Daerah dan Jabatan Pendidikan Negeri perlu berhubung terus dengan pihak Kementerian/ Jabatan/ Agensi anda sekiranya terdapat persoalan mengenai aplikasi HRMIS.

Sistem ini disarankan untuk dilayari menggunakan Internet Explorer 10+, Chrome 39+, Firefox 30-39, Safari 5+ dan Chrome for Android.

Dapatkan Brochure HRMIS disini


Disini admin nak kongsikan bahan tersebut. Sila download menggunakan link yang telah disediakan.

Format dokumen ini adalah dalam ‘PDF’

Download :

 

Konsep dan Falsafah HRMIS

  • HRMIS ini telah dibina dan dilaksanakan bagi mencapai visi, hala tuju strategik PSM dan amalan amalan terbaik. Model ini akan menyelaras dan mengemaskinikan proses dan fungsi PSM kepada 10 fungsi yang utama.
  • PSM ini berteraskan elemen kompetensi. Komponen komponen ini adalah tulang belakang yang menggerakkan semua fungsi PSM.
  • Sesuatu organisasi yang punyai pegawai yang kompeten hendaklah memastikan ianya efektif dan cekap dalam penyampaian perkhidmatan terhadap pelanggan. Jadi, penilaian kompetensi pihak pengurusan dapat mengenalpasti tahap kompetensi seseorang pegawai berdasarkan jawatan yang disandangnya.
  • Jika terdapat jurang antara kompetensi pegawai dan jawatan disandang, pegawai itu boleh diambil tindakan supaya jurang tersebut boleh dibaik pulih.
  • Maklumat tahap kompetensi seseorang pegawai akan menjadi input penting dalam modul-modul teras yang lain iaitu Modul Perolehan Sumber Manusia, Modul Pembangunan, Modul Pengurusan Prestasi, Modul Pengurusan Kerjaya; dan Modul Pengurusan Saraan, Faedah dan Ganjaran.

Dapatkan update terkini dunia pendidikan dan Menarik Melalui SGO.

Follow kami di Telegram | Facebook | Forum

Login Sistem HRMIS 2.0.
Puan Zabedah Mamat


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Login Sistem HRMIS 2.0.

Login Sistem HRMIS 2.0. merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Login Sistem HRMIS 2.0. atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Login Sistem HRMIS 2.0. Reviewed by Unknown on 1:40 AM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.