Top Ad unit 728 × 90

Saham BIMB meningkat susulan penambahan dana

Saham BIMB meningkat susulan penambahan dana - Berita dan Peristiwa Penting. Informasi Semasa dan Maklumat Ilmu. Perkongsian Wardah Berita Terkini, SOKESTO Bestari.

Saham BIMB meningkat susulan penambahan dana

KUALA LUMPUR: Harga saham BIMB Holdings Bhd di Bursa Malaysia memberi tindak balas yang baik susulan pengumuman syarikat itu bahawa anak syarikat milik penuhnya, Bank Islam Malaysia Bhd, menyasarkan untuk menambah dana dua produk di bawah akaun pelaburan bertempoh dalam tempoh enam bulan akan datang.

Pada 10.26 pagi, kaunter itu meningkat empat sen kepada RM4.05, dengan 4,900 saham bertukar tangan.

Laporan berita pada Selasa menyebut Bank Islam menyasarkan RM2 bilion dana untuk Akaun Pelaburan Waheed (WIA Wakalah) dan Akaun Pelaburan Khas (Mudarabah).

Akaun Al-Awfar juga dilancarkan hari ini.

Bank itu juga merancang mengekalkan saiz dana RM2 bilion dalam Akaun Pelaburan Transaksi, dengan 1.2 juta pemegang akaun dalam Akaun Al-Awfar yang menyasarkan individu dan institusi runcit.

- BERNAMA


Pautan berita penuh dan bergambar di di Saham BIMB meningkat susulan penambahan dana. Wardah Berita dan Informasi Saham BIMB meningkat susulan penambahan dana diterbitkan oleh Media Prima Berhad dan diulangsiar dari Portal Berita Harian Online.
Saham BIMB meningkat susulan penambahan dana Reviewed by Bellicose on 11:49 AM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.