Top Ad unit 728 × 90

Bahan Kecemerlangan 1 UPSR Terengganu BK1 2017

Bahan Kecemerlangan 1 UPSR Terengganu BK1 2017 medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Bahan Kecemerlangan 1 UPSR Terengganu BK1

Ujian Pencapaian Sekolah Rendah UPSR semakin hampir. Para guru pastinya bekerja keras memberikan latihan kepada murid daripada pelbagai sumber sebagai persediaan menjawab peperiksaan sebenar.

Antara soalan latih tubi yang popular diguna pakai oleh guru guru di Malaysia adalah soalan daripada pendidikan Negeri Terengganu. Soalan daripada negeri Terengganu ini menjadi tumpuan ramai kerana soalan ini merupakan soalan yang mempunyai pelbagai aras dan dikatakan ramai penggubal soalan UPSR berada di negeri Terengganu.

Soalan dari Terengganu menjadi popular kerana disebabkan UPSR negeri Terengganu sentiasa berada di kedudukan yang tertinggi atau terbaik sejak beberapa tahun kebelakangan.

Di Terengganu, bahan-bahan persediaan menjawab soalan peperiksaan disediakan sepanjang tahun dipanggil bahan kecemerlangan ataupun BK. Peperiksaan PT3 dan SPM mempunyai bahan kecemerlangan yang tersendiri.

Bagi UPSR, untuk tahun 2016, terdapat 12 set bahan kecemerlangan bagi setiap kertas peperiksaan bermula bahan kecemerlangan 1 hingga bahan kecemerlangan 12.

Perkongsian ini melibatkan keenam-enam kertas peperiksaan UPSR iaitu bahasa melayu pemahaman dan penulisan, bahasa inggeris pemahaman dan penulisan, matematik kertas 1 dan 2 dan juga sains kertas 1 dan 2.

Perkongsian ini berkenaan dengan bahan kecemerlangan 1 ataupun bk1 iaitu bahan pertama yang diuji kepada murid dalam tahun 2017.

Berikut merupakan soalan BK1 2017 yang telah disumbangkan oleh rakan guru.

BK1 2017 Bahasa Inggeris

BK1 2017 Sains

BK1 2017 Matematik

BK1 2017 Bahasa Melayu

Semoga bermanfaat.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di http://ift.tt/2qvqNZn  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> http://ift.tt/2qvHS5G

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

The post Bahan Kecemerlangan 1 UPSR Terengganu BK1 2017 appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Bahan Kecemerlangan 1 UPSR Terengganu BK1 2017

Bahan Kecemerlangan 1 UPSR Terengganu BK1 2017 merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Bahan Kecemerlangan 1 UPSR Terengganu BK1 2017 atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Bahan Kecemerlangan 1 UPSR Terengganu BK1 2017 Reviewed by Unknown on 12:15 AM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.