Top Ad unit 728 × 90

Naskhah Lengkap Bahasa Melayu Penulisan UPSR Perak

Naskhah Lengkap Bahasa Melayu Penulisan UPSR Perak medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Naskhah Lengkap Bahasa Melayu Penulisan UPSR Perak

UPSR semakin hampir. Tinggal beberapa bulan lagi UPSR yang merupakan salah satu komponen PPSR perlu dilalui oleh setiap murid. Mahupun UPSR hanyalah 1 daripada 4 komponen PPSR, kepentingan untuk mendapat pencapaian yang baik UPSR tetap tidak boleh diabaikan.

Antara kandungan

Di negara kita terdapat banyak tempat yang menarik. Pada cuti sekolah yang lalu, kamu dan keluarga kamu telah melancong ke sebuah negeri. Antara tempat yang kamu lawati termasuklah kawasan perkelahan, tempat bersejarah, dan pusat beli belah.

Tulis catatan kamu sepanjang lawatan tersebut.

Cantiknya seni tulisan kita
Seni tulisan Jawi, Tamil dan Cina Setiap tulisan melambangkan bangsa Nilainya tinggi bagai pusaka

Indahnya seni tulisan kita
Jadi kebanggaan rakyat Malaysia Mari kita peliharanya
Agar kekal sentiasa

Berdasarkan puisi di atas, tulis sepucuk surat kepada sahabat kamu yang berada di luar negara tentang faedah memelihara warisan bangsa. Tulis surat kamu itu selengkapnya.

Carta alir di bawah ini menunjukkan cara membuat cecair penghalau serangga organik. Tulis satu ulasan lengkap dalam bentuk perenggan mengenai cara membuat penghalau serangga tersebut.

Sekolah kamu telah mengadakan Minggu Alam Sekitar. Kamu akan mewakili kelas dalam pertandingan syarahan sempena program tersebut. Tulis sebuah teks syarahan yang bertajuk “Faedah Kitar Semula Dalam Kehidupan Kita”.

Berikut merupakan naskhah lengkap Bahasa Melayu penulisan UPSR

Bahan Naskhah Bahasa Melayu Penulisan UPSR

Semoga bermanfaat kepada guru.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

The post Naskhah Lengkap Bahasa Melayu Penulisan UPSR Perak appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Naskhah Lengkap Bahasa Melayu Penulisan UPSR Perak

Naskhah Lengkap Bahasa Melayu Penulisan UPSR Perak merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Naskhah Lengkap Bahasa Melayu Penulisan UPSR Perak atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Naskhah Lengkap Bahasa Melayu Penulisan UPSR Perak Reviewed by Unknown on 11:17 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.